Servo olje lekkasje, trenger tips til hvor det lekker (Haster)- Passat 1,9tdi 98-mod

Anbefalte innlegg

Heihei:)

I går kveld når jeg startet opp bilen. Begynte servopumpa og skrike. Dro på jobb, sjekket oljetanken til servo`n. Der var det tomt: eek : Så fylte på, startet opp. Lyden ble borte. Kjørte litt i går kveld/natt. Startet opp bilen i dag, så kjørte jeg den litt fram. tenkte jeg skulle se på bakken om det var noe. Der var det en dam: eek : Sjekket olja en gang til, nå var det nesten tomt. Satset litt, dro på jobben igjen og fyltet på. Da var den helt tom. Så nå lurer jeg på folk veit hva det kommer av?

 

Skal ut og sjekke litt nå, men hvis folk har noen tips så takker jeg for det! ganske mye som kom på bakken i natt.

 

Ola Andersen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje lekk på tann stang?? m.m ta motorvask og la alt tørke etterfyll og se hvor dt kommer fra kan jo være en grei start kansje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker ihvertfall ikke ifra pumpa. Ganske langt bak. Faen hvis det er tannstanga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe annet så langt bak a?, som går på servo`n? Er rød olje så er ikke noe ifra motoren:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? ! Er litt avhengig av bilen: bh :

Kjøre strekningen Rudshøgda-Elverum hver dag:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? ! Er litt avhengig av bilen: bh :

Kjøre strekningen Rudshøgda-Elverum hver dag:o

 

sjekk mansjettene til tanstanga ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk mansjettene til tanstanga ;)

 

Ser ut som det er kobling?: ) Kanskje det er ei pakning mellom slangen og tannstanga?: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød olje? Bruker du ATF på servosystemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød olje? Bruker du ATF på servosystemet?

 

Ja, var rød som var på og. Er det feil?:o

 

Var en kobling på en slange fra pumpa som lekker. Den sitter nesten rett ved tannstanga. Er det noe spesial kobling eller?: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var rød som var på og. Er det feil?:o

 

Var en kobling på en slange fra pumpa som lekker. Den sitter nesten rett ved tannstanga. Er det noe spesial kobling eller?: )

 

Rød ATF dreper tannstaga på minuttet nesten... Mange som har gjort den tabben, altid bruk orginal Castrol olje (Grønn farga olje) som koster ca 150kr hos Møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød ATF dreper tannstaga på minuttet nesten... Mange som har gjort den tabben, altid bruk orginal Castrol olje (Grønn farga olje) som koster ca 150kr hos Møller..

 

Okei: ) Faen att jeg ikke visste det da, sikkert derfor koblinga har tatt kvelden da? Sikkert svindyrt og bruke slangevakta på tess nå?

Mangle liter trenger jeg? eller, er vel ikke en liter på tanken en gang. Skal jeg bare fylle rett oppi? uten og renne igjen slanger?

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei: ) Faen att jeg ikke visste det da, sikkert derfor koblinga har tatt kvelden da? Sikkert svindyrt og bruke slangevakta på tess nå?

Mangle liter trenger jeg? eller, er vel ikke en liter på tanken en gang. Skal jeg bare fylle rett oppi? uten og renne igjen slanger?

Takker for svar!

 

Byttet servo-oljen på min B5 i går og jeg fylte på 0.5liter.

Fyll tanken full, og vri rattet fram og tilbake endel ganger til nivået synker.

Start bilen og vri på rattet vidre til du får all luft ut av systemet.

Bør være to stk slik at den ene kan holde et øye med oljetanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:-D. Da skal jeg prøve det etter jeg har byttet den koblingen;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heihei:)

I går kveld når jeg startet opp bilen. Begynte servopumpa og skrike. Dro på jobb, sjekket oljetanken til servo`n. Der var det tomt: eek : Så fylte på, startet opp. Lyden ble borte. Kjørte litt i går kveld/natt. Startet opp bilen i dag, så kjørte jeg den litt fram. tenkte jeg skulle se på bakken om det var noe. Der var det en dam: eek : Sjekket olja en gang til, nå var det nesten tomt. Satset litt, dro på jobben igjen og fyltet på. Da var den helt tom. Så nå lurer jeg på folk veit hva det kommer av?

 

Skal ut og sjekke litt nå, men hvis folk har noen tips så takker jeg for det! ganske mye som kom på bakken i natt.

 

Ola Andersen

Hei!sjekk alle koblinger til servopumpe og beholder.kontroller bak belgene på tannstangstyringen.Sjekk også at det ikke lekker olje ut fra servopumpen.Lykke til

Mvh Vidar lohne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!sjekk alle koblinger til servopumpe og beholder.kontroller bak belgene på tannstangstyringen.Sjekk også at det ikke lekker olje ut fra servopumpen.Lykke til

Mvh Vidar lohne

 

Hva er belgene bak tannstang?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er belgene bak tannstang?: klø :

 

Har det vært på ATF olje kan du egentlig bare bestille ny tannstang med en gang.

 

Tannstang er dyrt, men jeg fikk kjøpt en på MECA med VACN rabatter så blei vel ca 3000-4000 om jeg ikke husker feil, da MÅ du levere inn den gamle i pant. Og bytte denne er egentlig grei skuring på passat 3b.

 

Husk og feste rattet inni bilen, så det ikke snurrer rundt når du har løsna så sleperingen din tar kvelden.

 

Tror det er 3 skruer som holder tannstanga, når du eventuelt bytter denne så bytter du også begge endeleddene.

 

Belgene på tannstanga finner du i hjulbuen, det er det som gjør at hjulene svinger, er det vått der så er tannstanga lekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, men tannstanga ser tørr ut. Er ei kobling som lekker. Trur ikke det er atf olje. Skal sjekke i morra hva den olja heter:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og Petter Ulen drevet på og sjekket dette i dag. Det var slangen ifra servopumpa til tannstanga som ryket. Er en ganske stor sprekk helt oppved koblingen ved tannstanga. Så, må man kjøre helt ny komplett slange med koblinger på møller. Eller kan dette fikses på tess? Ellers så var tannstanga tørr;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en sånn "krøll" på slangen til tannstanga, så da er vel ny det beste kanskje? Eller er det behov for denne "krøllen"? Hva gjør den? Sikkert noen som kan svare på det her ? :)

http://www.wagenstad.com/index.php?modid=400&page=4-422-61

 

Stemmer det:-D. Nr 10:-) den krøllen veit da faen jeg hva den er til:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du har fylt feil olje, flush systemet så godt du greier og bytt all servo olja igjen etter en stund..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du har fylt feil olje, flush systemet så godt du greier og bytt all servo olja igjen etter en stund..

 

Ja, det skal jeg innrømme att jeg har gjort:o

Takk for tipset:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått det i orden;-) den sliter med luft i systemet. What to do?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått det i orden;-) den sliter med luft i systemet. What to do?

 

Bare å vri rattet helt til venstre og høyre mange nok ganger så forsvinner luften :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:-D. Er litt skummelt sånn det er nå:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.