Bytte av bærearmer på B5'en

Anbefalte innlegg

Må bytte de to øvrebærearmene å muligens de nedre også.

Har gjort dette før og er jo en vanvittig kjedelig jobb osv med tanke på at jeg har justerbart senkesett og må skru ned justeringsskruen pga kommer ikke til med fjærklemmene.

Noen enklere måte og få av bærearmene uten å ta av demperen og fjæren? Er jo en evighetsprosess med og skru ned den skruen ca 7-10cm og mye bannskap!

Forbanna vag som har konstruert dette systemet iallefall! : bh :

Forresten:

http://cgi.ebay.de/MEYLE-HD-QUERLENKERSATZ-AUDI-A4-B5-QUATTRO-VIN-X-/170558101299?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b60e1733

er dette settet noe og satse på? er jo Meyle og skal være kvalitet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du vet Tord, finnes vel disse forstillingssettene billige nok her til lands av Thomas eller FK autoparts?

Uansett må du nok av med demper og fjær hvis du skal bytte nedre bærearm, så lite å spare på å ha det stående (trangere blir det også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du vet Tord, finnes vel disse forstillingssettene billige nok her til lands av Thomas eller FK autoparts?

Uansett må du nok av med demper og fjær hvis du skal bytte nedre bærearm, så lite å spare på å ha det stående (trangere blir det også!

Bare at det tar så ufattelig lang tid pga det justerbare senkesettet..

Blir nok og handle et meyle sett, er vell d FKautoparts har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fk autoparts selger meyle ja.

dessverre er det mye styr generelt demontering/montering av coilovers/forstillingsdeler.

Men sånn er bila våres laga, ikke noe å få gjort med det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fk autoparts selger meyle ja.

dessverre er det mye styr generelt demontering/montering av coilovers/forstillingsdeler.

Men sånn er bila våres laga, ikke noe å få gjort med det :P

Får jo nesten lyst til bare og erstatte foringene med nå slags evigvaranes kulelager :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du sier noe der. 034motorsport selger vel noen spesial armer som skal være det råeste, prisen tilsier hvertfall det :P

men de har jo ikke gummimansjett rundt leddene, så spørs hvor mye salt de tåler før det er ødelagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg har demontert fjærbein for å bytte nedre bærearmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg har demontert fjærbein for å bytte nedre bærearmer?

For de nedre må du det ikkje, men for de øvre så er man nødt til det tydligvis :( blir så evig irritert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakre kan skiftes der den sitter, må bare ta "langbolten" gjennom begge kulene, og en indre bolt på armen, mens

den fremre må fjørbeinet ut,3 skruer i toppen og indre bolten og lang jævelen ( ja alle vet den er en jævel hvis den sitter...)

Har hatt justerbart og multilink og har aldri behøvd og justere på gewinden for å ta ut fjørbeinet...

hva er egentlig problemet? hvorfor må du det?

Bare jekk opp bilen på begge sider, (slik at stabstaget ikke bryter opp/ned siden du skal skifte på)

Så bare løsner du fjørbeinet i topp og langbolten, også presser/bryter du gaffelen ned så du får den over nedre fremre bærearmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakre kan skiftes der den sitter, må bare ta "langbolten" gjennom begge kulene, og en indre bolt på armen, mens

den fremre må fjørbeinet ut,3 skruer i toppen og indre bolten og lang jævelen ( ja alle vet den er en jævel hvis den sitter...)

Har hatt justerbart og multilink og har aldri behøvd og justere på gewinden for å ta ut fjørbeinet...

hva er egentlig problemet? hvorfor må du det?

Bare jekk opp bilen på begge sider, (slik at stabstaget ikke bryter opp/ned siden du skal skifte på)

Så bare løsner du fjørbeinet i topp og langbolten, også presser/bryter du gaffelen ned så du får den over nedre fremre bærearmen.

Iogmed at fjæren er så stram så er det jo klin umulig å presse demperen oppover...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du bor så langt unna, for dette ville jeg nesten ha sett....:)

Er jo bare og presse de nedre bærearmene ned, hadde gewinde på en a4 b5 i fjor var ikke noe problem der.....ta bolten igjennom nedre fremre bærearm, vent med de 3 øvre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du bor så langt unna, for dette ville jeg nesten ha sett....:)

Er jo bare og presse de nedre bærearmene ned, hadde gewinde på en a4 b5 i fjor var ikke noe problem der.....ta bolten igjennom nedre fremre bærearm, vent med de 3 øvre....

Får prøve da jeg skal bytta bærearmene om ikke så lenge :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet noen hundrede armer på multilink, har aldri tatt av demper/fjær for en slik jobb nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de nedre må du det ikkje, men for de øvre så er man nødt til det tydligvis :( blir så evig irritert!

Få ut den lange bolten (som kan sitte som f...) fra spindelhuset, skru ut de 3 boltene som holder øvre "festebrakett" (3 stk 16mm fra motorrommet mener jeg), evt fjern låseclips for øvre "festebrakett", press/dra braketten ned og litt ut sånn at du får ut de indre boltene til øvre bærearmene..slipper derfor å ta ut fjærbeinet.

PS- når du skrur fast de indre boltene til øvre bærearmer, pass på å ha samme vinkel på bærearm som den gamle, da holder gummiforingen lenger (pga lite/minst mulig "spenn" på foring når bilen står på hjula), sett inn den lange bolten med kobberpasta eller lignende, for evt å gjøre jobben enklere neste gang.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett inn den lange bolten med kobberpasta eller lignende, for evt å gjøre jobben enklere neste gang.. ;)

Kobberpasta er vel ikke det smarteste en har på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberpasta er vel ikke det smarteste en har på...

Å?

Da har jeg jaggu gjort feil i 8 år....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har også jeg gjort feil, for alle boltene mine er satt inn med kobberpasta, er lett som smør å demontere etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller alupasta som er enda bedre:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.