#1 Skrevet Mars 12, 2011 har en 91 golf 2 med monopoint, som ikke oppfører seg helt greit.. står på tomgang og skjevler i gangen. syns den går betydelig dårligere enn den skal.. virker som den holder igjen ved mye gasspådrag, når man drar på og girer, så virker det som om den bobler litt når man trår gass igjen nye deler er : Tempføler plugger, rotor og lokk bensinfilter prøvd en annen komplett monopoint enhet Noen forslag ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2011 Lambda? Sjekket at alle ledningene til mono'en er hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2011 lambda å er ny... glemte jeg å skrive.. har prøvd å se etter ledningsbrudd.. men ikke funnet noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2011 Hmm... Det er vel ingen konkrete svar på hvorfor den fjusker sånn, men mulig det hjelper å bytte ECU? Har du sjekket at timingen er riktig? Er vel bare å se at alt er helt. Hvis ikke kan du jo bygge om til forgasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2011 bygge om til forgasser ja.. høres ut som riktig måte å feilsøke på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2011 Har du søkt på forumet angående dette, da? Neppe, for det er mange andre tråder på dette forumet som tar for seg diverse feilsøking og problemer på Monopoint;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2011 hadde en g2 med monopoint en gang i tida med samme symptom. der var det utette ventiler på ene sylinderen som var synter, mista en del kompresjon, fikk litt sær gange på tomgang, samt at den holdt litt igjen kan jo selvsagt var noe annet, men symptomene er like de jeg hadde. jeg bytta toppen. og da var det ikke noe problem lengre men, kunne se at ventilen ikke tetta skikkelig pga skade nedi der (gud veit hva som hadde skjedd) mass.. skremmende aggressiv om dagen du hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2011 var dette synlig på en komptest eller ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2011 blei aldri tatt komp-test dette er noen år siden, før jeg egentlig hadde noe særlig snøring og verktøy til slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2011 hvordan fant ut dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2011 måtte bytte toppakning, den lakk på motsatt side av av det som var feil var da det blei oppdaga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2011 (endret) mass.. skremmende aggressiv om dagen du hehe Hehe. Trådstarter svarte Fredrik på en smart måte, så da var jeg like smart og svarte på samme viset:) Dessuten, det er nok av tråder som omhandler Monopoint bare man søker:) HER, HER, HER, HER, HER og HER. Flere tråder gidder jeg ikke å lime inn:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2011 Nå er snart alt prøvd, nye deler er : plugger, kabler, rotor, lokk, lambda, ingen vakumlekk, prøvd komplett monopoint enhet, annen coil, annen fordeler, annen tenningsmodul, tatt komptest, og syl lekk test.. målt bensintrykk, OK, men pumpa skriker og lager rare lyder innimellom, bilen har fortsatt litt "rykking" noen ganger under kjøring, og detter langt ned på tomgang, før den stabiliserer seg, men da står den og går med en litt nervøs gange. små boffer litt i eksos osv.. eneste jeg har igjen å prøve nå, er Bensinpumpe. og styresentral.. Noen som har vært borti lignende, og har noe glupt og komme med ?takker for alle fornuftige innspill her nå .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2011 Sjekket ledningsnettet for brudd/dårlig kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 16, 2011 jepp... spretta opp kabelgata helt inn til styresentralen, og gått over alle kontakter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...