Anbefalte innlegg

har en 91 golf 2 med monopoint, som ikke oppfører seg helt greit.. står på tomgang og skjevler i gangen. syns den går betydelig dårligere enn den skal.. virker som den holder igjen ved mye gasspådrag,

når man drar på og girer, så virker det som om den bobler litt når man trår gass igjen

nye deler er : Tempføler

plugger, rotor og lokk

bensinfilter

prøvd en annen komplett monopoint enhet

Noen forslag ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda? Sjekket at alle ledningene til mono'en er hele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda å er ny... glemte jeg å skrive.. har prøvd å se etter ledningsbrudd.. men ikke funnet noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Det er vel ingen konkrete svar på hvorfor den fjusker sånn, men mulig det hjelper å bytte ECU? Har du sjekket at timingen er riktig? Er vel bare å se at alt er helt. Hvis ikke kan du jo bygge om til forgasser ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bygge om til forgasser ja.. høres ut som riktig måte å feilsøke på det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du søkt på forumet angående dette, da? Neppe, for det er mange andre tråder på dette forumet som tar for seg diverse feilsøking og problemer på Monopoint;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en g2 med monopoint en gang i tida med samme symptom. der var det utette ventiler på ene sylinderen som var synter, mista en del kompresjon, fikk litt sær gange på tomgang, samt at den holdt litt igjen :)

kan jo selvsagt var noe annet, men symptomene er like de jeg hadde. jeg bytta toppen. og da var det ikke noe problem lengre :)

men, kunne se at ventilen ikke tetta skikkelig pga skade nedi der (gud veit hva som hadde skjedd)

mass.. skremmende aggressiv om dagen du :P hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var dette synlig på en komptest eller ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei aldri tatt komp-test :) dette er noen år siden, før jeg egentlig hadde noe særlig snøring og verktøy til slik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fant ut dette da?;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte bytte toppakning, den lakk på motsatt side av av det som var feil :) var da det blei oppdaga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mass.. skremmende aggressiv om dagen du :P hehe :)

Hehe. Trådstarter svarte Fredrik på en smart måte, så da var jeg like smart og svarte på samme viset:) Dessuten, det er nok av tråder som omhandler Monopoint bare man søker:) HER, HER, HER, HER, HER og HER. Flere tråder gidder jeg ikke å lime inn:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er snart alt prøvd, nye deler er : plugger, kabler, rotor, lokk, lambda, ingen vakumlekk, prøvd komplett monopoint enhet, annen coil, annen fordeler, annen tenningsmodul, tatt komptest, og syl lekk test.. målt bensintrykk, OK, men pumpa skriker og lager rare lyder innimellom, bilen har fortsatt litt "rykking" noen ganger under kjøring, og detter langt ned på tomgang, før den stabiliserer seg, men da står den og går med en litt nervøs gange. små boffer litt i eksos osv.. eneste jeg har igjen å prøve nå, er Bensinpumpe. og styresentral..

Noen som har vært borti lignende, og har noe glupt og komme med ?takker for alle fornuftige innspill her nå ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket ledningsnettet for brudd/dårlig kontakt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp... spretta opp kabelgata helt inn til styresentralen, og gått over alle kontakter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.