#1 Skrevet Mars 12, 2011 Har en 96 Vento 1,8 liter 90hk. Motoren har gått 270000 snart så på tide for utskiftning da den bruker sinnsyke mengder vann og andre feil. Det jeg lurer på er om det er noen vesentlig forskjell på ABS/ADZ/ADD motorene som er å få til Vento og ABS/ADZ/ACC/ANP motorene som er til Golf MK3. Er det noen forskjell og viktige ting jeg skal se etter når jeg skal begynne å leite etter ny motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2011 Bensin motor du ska sette inn at eller diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2011 Ta en titt HER, ADD er ihvertfall Digifant, mens de andre har Mono-Motronic etter hva jeg kan se ved første øyekast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2011 Forskjellene mellom de forskjellige 1,8 90hk motorene ligger i all hovedsak i elektronikk. Er enkle ventilfjærer på modellene etter 95, men ikke noe større forskjeller utover det. Ville satset på å finne en med samme motorkode som du har nå, ta en enkel overhaling av den nye motoren og sette den i bilen din. Ta av toppen, slip ventiler, skift tetninger og løftere. Skift toppakning og strekkbolter. Skift bunnpannepakning og ta en rens av oljepumpens sil. Alternativet er å finne delebil med annen motor, eksempelvis 1,6 101hk eller 2,0 115hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2011 Bensinmotor. Hva er Digifant? Ja var det jeg egentlig tenkte meg. Eventuelt en større motor. Blir det problematisk med PKK eller merker dem ikke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2011 Digifant er typen innsprøytning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2011 Har sett på den siden du linka til. Var jo ca helt likt alt sammen. Noen som kan finne ut motorkoden ut i fra Vin nummer etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...