#1 Skrevet Mars 12, 2011 stoppa bilen nå i ste og når jeg skulle starte igjen var den helt død. får ikke tenning i det hele tatt. er det sluttstykket på tenningslås som har tatt kveld? eller bensinpumpereleet? ladelyset kommer ikke opp i det hele tatt. det er strøm på batteri og bensin på tanken. biler er helt orginal med 2.2 kv motor. noen som har en formening? bruksbil dette så håper på raske svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2011 dra ut en plugg ,og hold den intill toppen et sted på gjengene med en tang eller no, og få noen til å starte, så ser du om du har gnist eller ikke, Hører som regel bensin pumpa lett på disse bilene., stikk hue ned under bilen foran bakhjula og få noen igjen til å starte så høre du det fort. På min så går bensinpumpa bare jeg tar på tenninga...hører den godt. Skjekke sikringer...de som sitter på venstre siden ved vindu , under panser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2011 Hjelper vel ikke å sjekke pluggene når det er null tenning i det hele tatt.. Er vel tenningslåsen eller noe som har tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2011 Takker for svar her! men som Mikkel sier her, så er det null tenning i det hele tatt. bensinpumpe starter ikke, ikke kjøle vifte eller noe. har sett over sikringer og funnet alle hele. bensinpumpe rele er vel utelukket siden det er heller mot tenningslås når det ikke er tenning i det hele tatt? bestilte el.sluttstykke til tenningslås da jeg har en misstanke der. skal demontere sluttstykke i dag og ta en titt og oppdatere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2011 bilen startet igjen i dag uten at jeg har gjort noe mer: klø : men varmeapparatet fungerer ikke nå. sikringen ryker så snart jeg slår på tenningen. kan dette ha med feil med el.feil på tenningslås å gjøre? i og med den stoppet i går og funger nå pluttselig, men varmeapparatet er dødt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2011 Jeg ville ha sjekka releet til bensinpumpa, det var det som var problemet på min Coupe. Kan selvsagt også være bakstykket til tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2011 ja, ok. skal få tak i nytt rele og prøve. bestilte bakstykket til tenningslås på lørdag, så håper på å få det i morgen. men noen som har en formening om hvorfor sikringen til varmeapparatet ryker når jeg slår på tenningen? kan det ha sammenheng med muligens deffekt eller bakstykke som er på vei til å ta kveld? kjørte bilen lenge på lørdag uten å stoppe motoren. når jeg da etter 2 timers kjøring stoppa motoren ville den ikke starte igjen. men dagen etterpå startet bilen på første forsøk igjen. det var ikke regn/fuktighet ute når dette skjedde. men bilen har jo gått 282000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2011 Dårlig kontakt noen plass. Sjekka for strømtjuver? Jeg fant et lass av det i min. Det tok knekken på hele ledningsnettet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...