#1 Skrevet Mars 13, 2011 På bilen til en kamerat har servopumpa tatt kvelden Hvor vanskelig er denne å skifte? Mye jobb? Trenger en liten "how to" Mvh Kai-Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2011 denne sitter ved vannpumpa nede på motoren. For best mulig tilgang, lønner det seg nok å demontere å flytte frontseksjonen til side. Men burde være mulig å få byttet denne om du kan ligge under bilen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2011 denne sitter ved vannpumpa nede på motoren. For best mulig tilgang, lønner det seg nok å demontere å flytte frontseksjonen til side. Men burde være mulig å få byttet denne om du kan ligge under bilen også Værste blir vell egentlig og få på reima igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2011 Reima er easy-peasy.. På reim strammeren så er det 1 lite hull, der får du akkurat plass til en liten tynn flatskru trekker. På strammeren er det også en "firkant" som du får 17?mm fastnøkkel på, som du presser opp strammeren, som løsner reima. Og da dytter du inn den tynne flattrekkeren. Og vips, så sitter reimstrammeren i "åpen" posisjon og reima kan tas av og på uten problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2011 Dette er faktisk en drittjobb. Får ikke av pumpen undenifra, jeg prøvde lenge iallefall. Av med fronten - av med kjølevifte og løsne multireim på måten anvist over. Kan være litt knot å få av boltene. Når du har kommet så langt er det plankekjøring å bytte reimen. Har du hatt servooljelekkasje nær pumpen bør du bytte reimene, de blir seige og ryker om de har fått servoolje på seg. Når du skal fylle opp med servoolje igjen er det ekstremt viktig at du snurrer rundt servopumpen manuelt noen runder når den er montert, om den ikke leveres med servoolje inni pumpen når du får den. Om den monteres og kjøres tørr, ryker den mest sannsynlig, plastikkblader inni. Svinge fram og tilbake for å få ut bobler og etterfyll servooljen. Som sagt ekstremt viktig å følge med nivået. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...