#1 Skrevet Mars 13, 2011 (endret) honer man etter borring også ?? hva er stress honing ?? er honing best til 100 % rundhet i sylindrene. motoren er 1 aan 5 syl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2011 litt info: Honefakta: Motoroverhalere er tradisjonelt en viktig brukergruppe for honing. Honing blir brukt for å fjerne bearbeidingskiktet etter boring, samt for å få runde, sylindriske hull. I tillegg ønsker man kontrollert ruhet i motorsylinderne. (Man kan også grovhone i stedet for å bore en motorsylinder). Grunnen til kravet om kontrollert ruhet skyldes: Man ønsker en ruhet stor nok til at de nye stempelringene hurtig skal slipes til, men ikke så stor at de slites for mye. Videre må den ikke være for fin, for da vil sylinderveggen poleres. I begge tilfellene vil motoren begynne å bruke olje. Videre har man funnet at det 'berømte' honemønsteret holder bedre på motoroljen enn andre overflatemønster. http://www.cylmo.no/?aid=9073523 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2011 Honemønsteret eller vinkelen på mønsteret skal være 30 eller 45 grader..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2011 Honemønsteret eller vinkelen på mønsteret skal være 30 eller 45 grader..? Optimal vinkel på honemønsteret skal være rundt 60 grader har eg lest 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2011 45 grader... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...