#1 Skrevet Mars 13, 2011 (endret) Av og til kommer det bare en klikkelyd når jeg skal starte, men den starter alltid greit på andre forsøk. Trodde kanskje det var starteren som begynner å bli slitt, men så ble det påpekt på service at lysvarsleren bare virket sporadisk (noe jeg ikke har merket selv, sikkert fordi jeg nesten alltid bruker kjørelyset) - og de antydet at det kunne skyldes at bakstykket på tenningslåsen kan være slitt. Ingen av delene er et problem nå, men plutselig en dag så.... - kan slitt tenningsbakstykke også medføre at "starteren ikke slår inn" (lampene lyser normalt) - er det vanskelig å bytte? - er startsperren en del av denne (og må da noe kodes om?) Eller burde det vært flere ting som fusker hvis bakstykket er slitt? Edit: Nå har jeg søkt litt og funnet ut at det kan være litt jobb å bytte (av med ratt etc). Desto større grunn til å finne ut om symptomene tyder på defekt bakstykke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2011 Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2011 Står noe om dette i DENNE tråden. Lett og skifte hvis du ikke har ti tommeltotter, og den kan forårsake mye tull og krøll, ja. Må neppe kodes om noe som helst, for bilen er nok for gamme for den slags;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2011 OK. Men jeg skulle gjerne visst om bakstykket påvirker innslaget i starteren (slitt bakstykke medfører manglende innslag?). Det jeg har lest tyder på at defekt bakstykke gjør at diverse el.saker oppfører seg helt koko, men ikke noe om start. (Jeg tror egentlig at det er selve starteren som begynner å bli slitt, evt jordingsproblem el.l. Vil helst begynne å skru på riktig sted...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2011 Vært borte i Passat 35i som ikke starter pga den elektriske delen på tenningslåsen, men da var det gjerne at man bruke en spesiell teknikk med nøkkelen for å få startet den. Hvis den alltid starter på 2. forsøk og du ikke vrir nøkkelen noe annerledes da, så vil jeg tro det er starteren din - ville jo være rart om du fikk til riktig teknikk hver 2. gang om du ikke visste om det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2011 Slutten av historien http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221740 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...