Anbefalte innlegg

Ville bare høre om noen her har erfaring med rotrex ladere ?

 

Det ser ut til at min tar kveld snart ( hyler slik at det gjør vondt når du står med åpent panser). Den lader som den skal men stoler ikke på den med den ulyden.

 

 

 

Snakket med en i ølen som hadde en med slik lyd, siste jeg hørte om den var at hele bilen hadde brent opp.

 

 

Går en i stavanger, er vel en her på forumet ??? , den er det ulyd i.

 

Snakket med en på forumet ( Bjørn Tore ) som har bare positive erfaringer med rotrex ( utenom en som røk men han fikk ny)..

 

Lurer derfor på om andre har hørt noe om, eller erfart noe angående disse Rotrexene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått noe pristilbud på en rotrex lader ? lurer på va dei ligger på ca i pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står 16 tusen på min 2 år gamle kvitering.

 

Dagens pris er ( med euro kurs på 8,17 ) er 21160,3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med erfaringer ?

 

 

Tok ut min i dag. Står bom fast

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, Rotrexen min har laget "ulyd" lenge, men lader 0,6bar pr i dag. Har som nevnt hatt lyden lenge, og siden den ikke har kommet i min eie så er det ikke godt for meg å si om det er en unormal lyd. Uansett, har lyst til å få Erlend til å se over den (volksport) Men er så mye for tiden, jobb, må bytte lambdaen osv...

 

Men om du er i nærheten så feel free til å stikke innom, bor i sentrum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter vanlige kulelager i dem, bør være kurant å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kulelagrer ja.

 

Men er noe annet dritt også - tror det er der problemet ligger.

 

Vil ikke åpne den før de har sett på den.

 

(Er blombert.)

 

rotrex%20web%20gear%20parts.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar i dag.

 

Rotrexen var drav gåen. De fikser den opp igjen med nye deler.

 

Ettersom reklamasjonstiden var gått ut ( 1 mnd over tiden ) så må jeg ta kostnaden selv. Dette kommer på 9100.

 

Skryte litt over g-tech som har hjulpet meg med saken.

 

Er enda voldsomt i tvil på om jeg gjorde noe dumt nå.

 

Bygge om til turbo - eller gå tilbake til g-lader kunne blitt billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker liv i gamle tråder er jo alltid gøy, men lurte på om noen flere hadde erfaring med Rotrex komporessor til G60? Har en av type SP/30 på hånd og lurer på litt forskjellig

- Hvordan er holdbarheten på dette?

- Hvordan foregår smøringen på denne? eget system eller bruker den motoroljen?

- Bør en chippe motoren etter montering? siden til tilsynelatende skal gi 20hk mer?

 

Selger hadde fint lite peiling på dette så jeg prøver her for å høre om andre har erfaring også får jeg siden sende en mail til G-Tech Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdbarheten er etter min erfaring totalt dritt dårlig. ( ca 20 tusen km ) men det kan jo hende jeg var uheldig.

( etter overhalingen kom det ulyd i den igjen etter 2 tusen km - da solgte jeg den )

 

 

Smøringen :

 

Finnes vel to systemer - en gikk på motoroljen og en på seperat smøresystem.

( Oljepumpe i rotrexen, seperat oljetank og oljekjøler )

 

Den bør sikkert chippes da motoren får høyere ladetrykk.

( fulgte med chip laget til dette til den jeg hadde )

 

 

Frode her på forumet lager sikkert en chipp til en grei pris til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal også sies at Rotrexen gir et litt turbopreg. De fleste jeg vet om gikk tilbake til G-lader ganske kjapt

 

Er vel to typer med smøring der om jeg ikke tar feil. De gamle som er mest vanlige på G60 har vel samme type smøring som G60, de nyere har vel en annen type. Husker ikke helt nøyaktig, husker bare at det var forskjell. Mulig det gjør holdbarheten bedre.

Personlig hadde jeg heller gått for turbo enn Rotrex. Men i mine øyne skal jo en Rallye være orginal, helt orginal, men så er jeg rimelig sær...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte det som Frode sier her - du får en effektkurve mer som turbo.

Tror det er kjekkere med både g-lader og turbo.

( enten mer bunndrag med g-lader eller mer effekt på topp med turbo)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.