Fylle olje på diffen. Hvilken størrelse på umbracko

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal etterfylle olje på difrensialen på min s6 2,2. Noen som vet hvilken størrelse det er på umbrackoen. Var vanskelig å anslå da det var så tilgriset av olje og skit. Tenkte å unngå å kjøpe et helt sett med x-antall av digre umbracoer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å få vekk den møkka rundt der du skal fram med umbrackoen, så er det jo litt lettere :)

men sikkert noen andre inne her på forumet så vet hvilken størelse det er.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Vegard sier så prøv og få vekk mest mulig møkk. Størrelsen er 17mm.

Om det er flere valgmuligheter i butikken så kjøp den som er minst avrundet i tuppen. Jeg kjøpte en på en lokal butikk, men den var det ca 1,5mm av tuppen som var avrundet slik at det ikke var skarp. Jeg slipte av dette slik av jeg feste helt innerst. Henter at de slitter skikkelig de tappe pluggene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt bruk en bolt med 17 6kant hue og bøy den eller sveis fast en mutter i den.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at pluggen er kon, så ikke stram til alt for mye da diffhuset kan sprekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et godt tips før du tapper av olja er å løsne påfyllinga først. er dritt hvis du ikke får av den også har du tappa av olja (jeg måtte borre ut mine og det tok sin tid)

tappe/fylleplugger skal skrus til med 25 nm ifølge elsawin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.