Mistet nøkkel til bilen min.

Anbefalte innlegg

Har mistet nøkkelen min til Golfen: mad : Leste på vwvortex at det skal vere mulig å ta med seg f.eks ene dør låsen til ein låsesmed å han kan da lage ein nøkkel ut fra den?

Er dette mulig og er det noen å anbefalle i Bergen?:)

Har låsesmeder tilgang til nøkkler som passer vw eller må eg kjøpe en å ta med?:confused:

Bilen er open, så eg har mulighet for å ta av en av dørlåsene.

Sikkert best å ta passaskjer siden da den har sett minst slitasje.

Evt tenningslåsen men eg har aldri tatt den av før, er det venskelig?: rolleyes

 

Frank RT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forholdsvis enkelt å lage en lås utfra en nøkkel.

Er flere i klubben her som har låsesett som kan bygge dette.

 

Hvis det er en gammel Golf det er snakk om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ein Golf 1.

Eg har nøkler og handtak fra ein annen bil, så da måtte eg få byttet ut tenningslåsen slik at den nøkkelen eg har passer i den.

Noen eg kan sende nøkkel og tenningslåsen til her inne?

Men spørsmålet var også, kan eg ta ein lås til ein smed og han lage en nøkkel ut fra den?

 

Eg har flere handtak, viss eg demonterer alle låsene og tar ut de tynne kobber lignende platene, trur du eg kan ende opp med å lage en lås da som blir lik en annen som eg har nøkkel til?

Eller eg kan ta platene ut fra ein eg har nøkkel til, demontere tenningslåsen, flytte plate fra ene til tenningslåsen og dermed kunne bruke den, trenger ikkje lås på dørene, sette på handtak fra noen bakdører så har eg cleanet låsen, hehe.

 

Noen som kan fortelle meg kordan eg får tenningslåsen ut av tennigshuset eller hva det nå heter som er fast til rattstammen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset det! : ja :

Kan lage ein forklaring vis det er noen som trenger det. Nå har eg for første gang samme nøkkel i døren som ved tenningslåsen på alle de bilene eg har hatt opp gjennom. Dog nå kan eg ikkje åpne bagasjerommet og passasjerdøren fra utsiden, trenger ikkje dem.

Bilen går også kjempe fint etter å ha stått stille i hele vinter, november en gang tror eg eg parkerte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.