#1 Skrevet Mars 14, 2011 Kan vel begynne med at tråden er laget med tanke på budsjettcoilovers til en Golf MK4 1.6 Bilen skal ikkje på bane og blir heller ikkje utsatt for spesielt sporty kjøring Skal bare nærmere bakken på enten breie 17" eller litt smalere 18". Litt korte specs om de to settene (Englisj) FK AK STREET The Kit: This Kit Contains Two Height Adjustable Coilovers For The Front And Two Uprated & Shortened Sports Dampers For The Rear With Two Lowering Springs With Height Adjustable Mounting Platforms. The Springs And Rear Dampers Are Powder Coated Yellow And The Coilover Bodies And Platforms Are Zinc Coated For Durability And Corrosion Resistance. The Kit Also Contains The Adjustment Spanners For Quick Easy Ride Height Changes. Each FK AK Street Kit Is Designed To Drop The Vehicle From 30mm To A Maximum Drop Of 100mm. The Damping Rate Is Fixed And Uprated By 30%. They Are A Direct Replacement For The Standard Parts. The Kits Come Pre Assembled In The Box And Simply Require Re-fitting Of The Standard Top Mounts. Features: TUV Quality Approved Drops From 30mm-100mm Made To Strict DIN EN ISO 9001-2001 Standards Springs Are Powder Coated To Prevent Corrosion Zinc Plated Satin Silver Finish Firm Sporty Ride Quality 30% Fixed Rate Damping Great Value For Money And Big Discounts! 12 Month Warranty Fits: VW Golf Mk4 1.4 / 1.6 / 1.8 / 2.0 Will Also Fit: VW Bora 1.4 / 1.6 / 1.8 / 2.0 Seat Leon 1.4 / 1.6 / 1.8 Seat Toledo 1.4 / 1.6 / 1.8 Audi A3 1.4 / 1.6 / 1.8 Skoda Octavia 1.6 / 1.8 JOM - Coilovers The Kit: This Kit Contains Two Height Adjustable Coilovers For The Front And Two Uprated & Shortened Sports Dampers For The Rear With Two Lowering Springs With Height Adjustable Mounting Platforms. The Springs And Rear Dampers Are Powder Coated Blue And The Coilover Bodies And Platforms Are Zinc Coated For Durability And Corrosion Resistance. The Kit Also Contains The Adjustment Spanners For Quick Easy Ride Height Changes. Each Jom Coilover Kit Is Designed To Drop The Vehicle From 30mm To A Maximum Drop Of 100mm. The Damping Rate Is Fixed And Uprated By 30%. They Are A Direct Replacement For The Standard Parts. The Kits Come Pre Assembled In The Box And Simply Require Re-Fitting Of The Standard Top Mounts. Features: Height adjustable from 30-100mm Firm ride quality suitable for fast road use Short heavy duty piston rods Helper spring prevents spring dislocation when car is jacked up (MOT ok) Built in bump stops TUV approved 12 Months Warranty Fits: VW Golf Mk4 1.4/1.6/1.8 Will Also Fit: VW Bora 1.8T / 1.9 TDi / 2.3V5 Seat Leon 1.8T / 1.9 TDi / 2.3V5 Seat Toledo 1.8T / 1.9 TDi / 2.3V5 Audi A3 1.8T / 1.9 TDi / 2.3V5 Skoda Octavia 1.8T / 1.9 TDi / 2.3V5 VW Beetle 1.8T / TDI Brukererfaringer frå UKMKIV.net: Me and a couple of mates have all got FK streets, theres nothin i could fault them for..... still quite comfortable aswell, would definatly reccomend them I also have the FKs on mine and i couldnt fault them at all! i have them set on the lowest setting aswel and still pretty comfortable aswel! Ive got the JOMS on mine. My first set of coilovers on any car ive owned and they are not as uncomfortable as I thought they would of been. Very happy with them. Erfaringene er delt der borte, men det eg lurer på er om noen kjører et av settene her? Veiene i Norge er ikkje av samme standar som i England, desverre. Har brukt søkefunksjonen, uten hell. Håper at noen har erfaringer å dele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2011 Kjøpte JOM til einseren min, og det så sånn ut: Med andre ord, helt likt som VMaxx sitt, og VMaxx er ikke komfortabelt. Om de fortsatt har de samme settene, aner jeg ikke, men VMaxx vil ikke jeg anbefale på en bil som blir kjørt daglig om du skal senke mye, ihvertfall. Forsåvidt aldri prøvd VMaxx stilt litt mer i normal høyde, ettersom det ofte er i bånn på mine biler, så kan godt være at det er litt bedre i mer normal høyde:p Men kjekt å ha det i bakhodet at JOM er/var det samme som VMaxx uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2011 Det var helt likt VMAXX ja. Hadde det på den andre MK4'en, og i vanleg høgde var det ok, men når eg senket den litt til vart det mykje værre. Det som er positivt er at JOM har en annen versjon på MK4, heter Blueline og ser slik ut: Om dem bare har skiftet litt farger er eg usikker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...