VW Polo 07 mod, fylte bensin på diesel

Anbefalte innlegg

En kompis av meg var litt uheldig når han lånte ei venninne sin bil. Det som skjedde var at han fylte ca. 5 liter bensin på Poloen som har dieselmotor. Tanken var nesten tom. Etter dette kjørte han til bilen stoppet. Når bilen stoppet prøvde han å starte den flere ganger før han ga opp. Han vet ikke helt hvilken dieselmotor det er, men den dro godt mente han.

Spørsmålet nå blir hvor dyrt dette kommer til å bli? Han la ut beskrivelse av hva som har skjedd på mittanbud.no, og fikk svar fra diverse stedet om at dette ville koste mellom 4 000,- og 7 000,-

Flere av de som hadde svart mente det holdt å bytte filter, tømme systemet og slette feilmeldinger. Selv klarer jeg ikke helt å forestille meg at det blir så billig, og så lite så må gjøres. Må ikke diverse pumper byttes (i beste fall vaskes?) og dyser trenger vel en kraftig rens?

Hva er en realistisk pris på en slik jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere forsøkt å fylle tanken helt opp med diesel å starte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, tenkt tanken.. Men siden bilen er kjørt til den stoppa, og forsøkt startet flere ganger, så er vel systemet fult av bensin? Eller kan det være så enkelt å bare fylle opp med diesel? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, tenkt tanken.. Men siden bilen er kjørt til den stoppa, og forsøkt startet flere ganger, så er vel systemet fult av bensin? Eller kan det være så enkelt å bare fylle opp med diesel? :D

Siden du allerede er innstilt på å ta kostnaden ved å bytte masse deler ville jeg starta med å gjøre det.

Kan uansett ikke ødelegge noe mere.

Diesel motorene er ikke så kresne på kvaliteten så noen liter bensin blanda inn skal ikke ha så mye å si.

Kan godt slå i litt olje på tanken ettersom diesel smører pumpe etc og med bensin blanda inn vil det smøre mindre.

Så sant ikke pumpa har tatt kvelden så vil den suge til seg ny diesel så snart man vrir om tenninga.

Muligens litt treig å starte i begynnelsen men etter å ta fått diesel helt frem skal den starte igjen så sant ingenting har havarert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er nok hverken min bil eller jeg som har bæsja på leggen. Snakket med en kompis som jobber på et VW verksted som skulle kunne fikse dette til en meget hyggelig pris. Han syntes det hørtes skummelt ut å prøve det du sier, siden bensinen vil antenne feil i motoren, osv.. Men takk for innlegget uansett :) Hadde han soppen latt bilen stå etter han fylte, så hadde nok det du nevner blitt gjort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er pumpedysemotor i Polo, mao er det bare å suge ut bensinen fra tanken, tømmer filterholderen og bytte filter, og fylle diesel.

Kjinne til den starter.

Hadde det vært common rail derrimot hadde dyser, dieselpumpe osv tatt skade, og fått kraftig nedsatt levetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er nok hverken min bil eller jeg som har bæsja på leggen. Snakket med en kompis som jobber på et VW verksted som skulle kunne fikse dette til en meget hyggelig pris. Han syntes det hørtes skummelt ut å prøve det du sier, siden bensinen vil antenne feil i motoren, osv.. Men takk for innlegget uansett :) Hadde han soppen latt bilen stå etter han fylte, så hadde nok det du nevner blitt gjort

Skaden har jo slik du forklarer det, allerede skjedd ...

Men ingenting er bedre enn å få det ordna til en god pris hos folk som kan det. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt. Ut med bensinen (tank og filter), inn med diesel, startforsøk til det fyrer, good to go. Verre er det faktisk ikke på de motorene.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt å fylle 2-3 desiliter 2-takt olje på full tank diesel også. skader ikke..om dette er en 07 mod. er det nok ikke partikkelfilter på den heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.