2,7tdi og 3,0tdi TIP, skiftes det automatolje på disse?

Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt bilen på service på Audisenteret i Bergen, bilen har no gått 140000km.

Det eg lurer på er om det skiftes automatolje på intervall på disse? Kan ikkje finne at det er gjort, har heller ikkje fått beskjed at det er noke om bør gjøres. Noken fra Møller her som veit om det er vanlig med skift på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har skiftet olje på automatkassen i løpet av 140 000 km vil jeg anbefale deg å gjøre det så fort som mulig.

Ville du kjørt med samme olje i motoren din i 140 000 km?

Ikke å skifte olje på en automatkasse er sikker oppskrift for å få det til å ryke. Billig der og da, dyrt når - ikke om - det ryker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal eg vere heilt ærlig, veit eg ikkje om det er gjort. Klart eg gjer det hvis det bør gjeres, men korfor ligg ikkje dette inne som fast punkt under feks. ein storservice?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel fordi Audi er så lure at det har funnet opp noe som heter evighetsolje! Ingen andre som har den oljen, bare Audi :) Trodde de hadde gitt seg med å ikke bytte olje på girkassene på såpass nye biler som 07 modell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiptronic har "livstidsolje".

Multitronic og S-tronic har 60000km intervall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har lurt på akkurat det samme. Greit å vite, men det anbefales likevel å skifte har jeg hørt ja. I et hefte med priser og info om service står det bare at olje på automatkasse skiftes ved 60' km, står ikke noe spesifisert hva slags kasse, så den er nok litt mangelfull. Har også hørt noen si det kan skje noe galt hvis det ikke gjøres på korrekt måte ved oljeskift. At det kan komme metallspon i kassa e.l.? Regner med det ikke er fare for det om man bruker Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor lurt det er å skifte olje når den har gått 140 000km på audi, der får man jo ikke av all oljen. Du blander ny og gammel olje. Oljeslam/avleiring kan løsne. Dette er jo diskutert i flere tråder her inne.

Skal du skifte olje bør nok dra til et automatgearverksted som rengjør og tømmer den helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift olje og kjør et par mnd. Så skifter man bare olje igjen. Det er faktisk ikke verre. Det er bedre å skifte olje etter 140 000 km enn ikke å gjøre det i det hele tatt. Dersom girkassen havarerer etter et oljeskift var girkassen på randen av havari fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiptronic har "livstidsolje".

Multitronic og S-tronic har 60000km intervall.

Det er ingen ting som heter livstidsolje. Ville du kjørt med "livstidsolje" på motoren din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo akkurat derfor jeg brukte "" ..

Synes det er helt på trynet selv, skulle hvertfall vært 60000km intervall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift olje og kjør et par mnd. Så skifter man bare olje igjen. Det er faktisk ikke verre. Det er bedre å skifte olje etter 140 000 km enn ikke å gjøre det i det hele tatt. Dersom girkassen havarerer etter et oljeskift var girkassen på randen av havari fra før.

Mener jeg har hørt rundt 7.000,- for skifte av olje, kan det stemme? Da mener du at man skal betale rundt 14.000,- for 2 stk. giroljeskift? (Jaja, billigere enn ny kasse, hvis den hadde røket..). Er litt skeptisk selv pga de problemene man sier kan oppstå ved oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7000,- Var det hos møller eller?

Fikk akkurat prisoverslag på 10700 hos Møller Trondheim...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fader er drøye de møller prisene! Går vel med olje og deler for 1500kr også gjør man det lett pa etpar timer...p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være bedere å bruke verksteder som har spesialisert seg på automatkasser ?

Byttet på en tidligere bil jeg hadde. Bedere og billigere enn merkeverkstedet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes selv det var noe drøy pris. det er vel olje,filter og pakninger for ca 4500,- så jeg skal ringe på mandagen og høre fremgangsmåte og evt. prute på prisen... dem bør flushe kassen til den prisen.. personlig føler jeg meg tryggere med att møller gjør jobben.. selv om det sikkert finnes mange andre flinke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.