Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en G2 G60 hvor clutchen er treg. Når den står i første gir så kan jeg gi gass slippe clutchen brått, og så er det som om den slurer seg selv ut. Kjenner på pedalen at den er treg. Sånn var den før jeg satte bilen på bukker. Før dette så har bilen stått i garasje i 5 år, med minimalt med bruk.

Noen mente at det kun var luft i systemet, men nå har jeg luftet det etter alle kunstens regler. Hvis jeg trør inn clutchen nå og slipper den, så er pedalen noe treg med og komme seg ut igjenn. Har ikke prøvd med motor igang enda, men har liten tro på at det er noen forskjell.

Hva kan være problemet? treg slavesylinder? Eller kanskje master? Noen måte og teste for og finne ut hvilken eventuelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde de slik på corradoen og. Konklusjonen var luft i systemet.. til slutt. Men kan jo vere noke anna med deg sida du har prøvd å luft alt. Men meina det var minst 2luftepunkt for clutch

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har en G2 G60 hvor clutchen er treg. Når den står i første gir så kan jeg gi gass slippe clutchen brått, og så er det som om den slurer seg selv ut. Kjenner på pedalen at den er treg. Sånn var den før jeg satte bilen på bukker. Før dette så har bilen stått i garasje i 5 år, med minimalt med bruk.

Noen mente at det kun var luft i systemet, men nå har jeg luftet det etter alle kunstens regler. Hvis jeg trør inn clutchen nå og slipper den, så er pedalen noe treg med og komme seg ut igjenn. Har ikke prøvd med motor igang enda, men har liten tro på at det er noen forskjell.

Hva kan være problemet? treg slavesylinder? Eller kanskje master? Noen måte og teste for og finne ut hvilken eventuelt?

Luftet faktisk bremsene/clutchen på min Golf G60 nå nettopp, når jeg trakket inn clutch pedalen etterpå gikk den rett i gulvet å kom ikke i retur, tok da og pumpet pedalen inn og ut ett par ganger og til slutt fungerte den perfekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har luftet skikkelig. Både oppe og nede. Prøvd å lufte via bremsene og. Fremdeles helt lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut slavesylinderen i dag, og den kjentes veldig grei ut. Beveget seg veldig fint. Alle slanger var det god flyt i og. Tviler på at det er masteren som er problemet.

Så da gjenstår selve clutchen. Kan det være noe treghet der? Eller er det mest sannsynligbat det fremdeles bare er lufting som må til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg at det bare var skikkelig lufting som var problemet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.