#1 Skrevet Mars 14, 2011 (endret) Hei. Jeg har en G2 G60 hvor clutchen er treg. Når den står i første gir så kan jeg gi gass slippe clutchen brått, og så er det som om den slurer seg selv ut. Kjenner på pedalen at den er treg. Sånn var den før jeg satte bilen på bukker. Før dette så har bilen stått i garasje i 5 år, med minimalt med bruk. Noen mente at det kun var luft i systemet, men nå har jeg luftet det etter alle kunstens regler. Hvis jeg trør inn clutchen nå og slipper den, så er pedalen noe treg med og komme seg ut igjenn. Har ikke prøvd med motor igang enda, men har liten tro på at det er noen forskjell. Hva kan være problemet? treg slavesylinder? Eller kanskje master? Noen måte og teste for og finne ut hvilken eventuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2011 hadde de slik på corradoen og. Konklusjonen var luft i systemet.. til slutt. Men kan jo vere noke anna med deg sida du har prøvd å luft alt. Men meina det var minst 2luftepunkt for clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2011 Hei. Jeg har en G2 G60 hvor clutchen er treg. Når den står i første gir så kan jeg gi gass slippe clutchen brått, og så er det som om den slurer seg selv ut. Kjenner på pedalen at den er treg. Sånn var den før jeg satte bilen på bukker. Før dette så har bilen stått i garasje i 5 år, med minimalt med bruk. Noen mente at det kun var luft i systemet, men nå har jeg luftet det etter alle kunstens regler. Hvis jeg trør inn clutchen nå og slipper den, så er pedalen noe treg med og komme seg ut igjenn. Har ikke prøvd med motor igang enda, men har liten tro på at det er noen forskjell. Hva kan være problemet? treg slavesylinder? Eller kanskje master? Noen måte og teste for og finne ut hvilken eventuelt? Luftet faktisk bremsene/clutchen på min Golf G60 nå nettopp, når jeg trakket inn clutch pedalen etterpå gikk den rett i gulvet å kom ikke i retur, tok da og pumpet pedalen inn og ut ett par ganger og til slutt fungerte den perfekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2011 Har luftet skikkelig. Både oppe og nede. Prøvd å lufte via bremsene og. Fremdeles helt lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2011 Tok ut slavesylinderen i dag, og den kjentes veldig grei ut. Beveget seg veldig fint. Alle slanger var det god flyt i og. Tviler på at det er masteren som er problemet. Så da gjenstår selve clutchen. Kan det være noe treghet der? Eller er det mest sannsynligbat det fremdeles bare er lufting som må til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2011 Viste seg at det bare var skikkelig lufting som var problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...