maksstørrelse på felger type 85 quattro?

Anbefalte innlegg

har en audi coupe quattro med orginale hjulbuer. hvor store felger går på disse uten at det subber?

kom gjerne med erfaringer og hvilke størrelse i diameter, bredde på felg og impress, samt dekk størrelse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjøpte 17 til min hverfall. Og fikk da beskjed om at 18 blei for stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ok. etter hukomelsen å huske så hadde jeg 205/45-16 på 7.5*16 felger på min gamle. da subbet dekkene bak. men kunne tenkt meg 17" men må ha riktig bredde og et for å unngå subbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" med 205/40 dekk og ET over 30-35 bør gå, men alt avhenger av hvor mye du senker. Subber i kanten på hjulbuen (den som går innover) Har du mulighet så valser du denne kanten før ev. lakk.

Personlig så synes jeg 16" er passe stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en audi coupe quattro med orginale hjulbuer. hvor store felger går på disse uten at det subber?

kom gjerne med erfaringer og hvilke størrelse i diameter, bredde på felg og impress, samt dekk størrelse :)

7,5x17 med 195/40 17 kunne vel bli bra på denne. Orig.offset er vel 45, men det er vel plass til noe som bygger litt mer utover f.eks ET30-35, uten at jeg har testet eller forsket noe på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar her :) heller mest mot 17" og da en tidsriktig felg som passer bilen. valse har jeg liggende så blir nok å valse inn kanten for å unngå unødvendig subbing. 205/40-17 dekk kan gå da med riktig et? etter at kanten i hjulbuen er valset inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja valser du kanten får man fort en ekstra cm å gå på utover. Då går 205/40-17 lett på med ET ned mot 25, på 7,5 felgbredde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen denne da det nermer seg bestilling av felger. grunnet begrenset utvalg har jeg da funnet noen jeg liker i 17*7,5 et 35. disse passer på når jeg valser inn kanten i hjulbuene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen denne da det nermer seg bestilling av felger. grunnet begrenset utvalg har jeg da funnet noen jeg liker i 17*7,5 et 35. disse passer på når jeg valser inn kanten i hjulbuene?

Ja ingen problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ingen problem.

kjempe greier :) da blir det bestilt felger i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.