Audi A3 2.0TDI 04 drikker kjølevæske..

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti problem med at denne motoren bruker mye vann??

Har sjekket over hele motoren å kan ikke se noe tegn til lekasje, byttet olje å den var helt fin og den har heller ikke unormal eksos... Ble byttet turbo (NY) for ca 5000km siden å er like etter dette vannet begynnte å forsvinne. Men den har ikke vannkjøling så har vel lite betydning?

Fyller etter ca 0,5-1L kjølevæske i uka så noen vei må jo den ta!

Vanlige er jo topppakning eller lekasje en plass men kan ikke se noe som tyder på noen av de tingene...

Noen som har vært borti dette før å kan komme med tips?

Audi A3 2004 mod. 2.0tdi 140HK (154 000km og reg.reim skiftet på 120 000km)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti problem med at denne motoren bruker mye vann??

Har sjekket over hele motoren å kan ikke se noe tegn til lekasje, byttet olje å den var helt fin og den har heller ikke unormal eksos... Ble byttet turbo (NY) for ca 5000km siden å er like etter dette vannet begynnte å forsvinne. Men den har ikke vannkjøling så har vel lite betydning?

Fyller etter ca 0,5-1L kjølevæske i uka så noen vei må jo den ta!

Vanlige er jo topppakning eller lekasje en plass men kan ikke se noe som tyder på noen av de tingene...

Noen som har vært borti dette før å kan komme med tips?

Audi A3 2004 mod. 2.0tdi 140HK (154 000km og reg.reim skiftet på 120 000km)

En kompis sliter med samme.. Fyller ofte, men to-tre verkstedbesøk uten at de fant noe.

Nå bytta han vannpumpe og regreim, men har ikke brukt bilen så mye etter det. Men de mente at vannpumpa kanskje var en grunn til det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, tror jeg iallefall. 2005 mod, står parkert for vinteren Starter den ca en gang i måneden, sist jeg starta kom kjølevæskelampa på med en gang. Syntes det var rart, for bilen er jo ikke blitt kjørt med. Fylte på 1,5-2 liter kjølevæske.

Har startet bilen en gang til etter dette, men da virka det tilsynelatende tett. Blir jo litt skremt da, ser det er endel andre som har hatt problem med biler fra 05'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har og en liten lekk, dog 2,0tfsi... funnet ut at det er en slange til varmen inne i bilen som er lekk på siden av motor.. min og drakk litt kjølevæske, men den skvetta litt på garasje gulvet iblandt da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm merkelig dette! Denne er i bruk daglig da men stort sett kun til å fra jobb å det er ikke langt nok å kjøre til at den blir varm en gang.. Lukter ikke noe heller.. Bruker jo å se lett om det er kjølevæske som skvetter rundt men kan ikke finne en eineste rosa prikk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, tror jeg iallefall. 2005 mod, står parkert for vinteren Starter den ca en gang i måneden, sist jeg starta kom kjølevæskelampa på med en gang. Syntes det var rart, for bilen er jo ikke blitt kjørt med. Fylte på 1,5-2 liter kjølevæske.

Har startet bilen en gang til etter dette, men da virka det tilsynelatende tett. Blir jo litt skremt da, ser det er endel andre som har hatt problem med biler fra 05'.

Akkurat samme med kameraten min, den står parkert for vinteren.. Vi skulle lufte den litt før jul, da kom lyset på.

Snakka med han nå, verkstedet mente det var vannpumpa så nå er den bytta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både på aan'en og aeb'en min forsvant det kjølevann. På aan pga en knøttliten slange under innsuget. Trangt og mørkt nok til at jeg ikke så lekkasjen, måtte kjøre bilen varm og parkere så jeg hørte litt surkling derfra.

På aeb'en var det en stuss i bakkant av toppen som gjorde at det rant ned i bakkant, heller ikke denne lekkasjen var så lett å få øye på.

Min teori er at det er en skjult lekkasje som holder ap med deg. Ofte vanskelig å se på vinteren pga snø, sørpe, vann overalt og dårlige lysforhold på denne årstiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme med kameraten min, den står parkert for vinteren.. Vi skulle lufte den litt før jul, da kom lyset på.

Snakka med han nå, verkstedet mente det var vannpumpa så nå er den bytta..

Såpass, har han hatt noe problem i det siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både på aan'en og aeb'en min forsvant det kjølevann. På aan pga en knøttliten slange under innsuget. Trangt og mørkt nok til at jeg ikke så lekkasjen, måtte kjøre bilen varm og parkere så jeg hørte litt surkling derfra.

På aeb'en var det en stuss i bakkant av toppen som gjorde at det rant ned i bakkant, heller ikke denne lekkasjen var så lett å få øye på.

Min teori er at det er en skjult lekkasje som holder ap med deg. Ofte vanskelig å se på vinteren pga snø, sørpe, vann overalt og dårlige lysforhold på denne årstiden.

Det er no greit men vannet vil no renne nedover blokka å gi tegn etter seg fra undersiden.. Klarer å se ganske godt rundt hele blokka fra undersiden. Men skal sjekke ekstra over med sterkt lys å speil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine lakk nok til at det minket i tanken, men ikke nok til at det ble synlig på bakken. På aeb'en fant jeg litt rosa merker i bakkant, og etter litt søking på forumet fant jeg årsaken.

Er jo ingen fasit jeg gir deg, men verdt å sjekke litt ekstra kanskje. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja alle tips er gull verdt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det ikke blitt byttet en del varmevekslere/oljekjølere på disse? Er det tegn til olje i kjølevesketanken din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett trykk på kjølevannet. og leit etter lekasje,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekk i topp ? Har hørt om noen 2.0 TDI med noen hårfine sprekker i toppen (kjølekanaler) som gjør at det forsvinner kjølevann uten noe spor utvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.