#1 Skrevet Mars 15, 2011 (endret) Har en Golf som jeg sliter litt med og håper noen har vært borti samme problemet. Førts gikk bilen i nødmodus av og til. Fikk diagnose på bilen denne viste ladetrykk ventil. Men denne var skifta for 1 år siden så jeg trodde ikke det var den. Så var jeg på møller, nei de mente jeg måtte skifte turbo. Dette skjedde ofte sa dem, samme sa Norskbildelesenter. Hmm denne er jo skifta for 2 år siden. Men tok tak i dette å begynnte å skjekke litt,. viste seg at vacumklokka/wastegaten hadde satt seg fast i en å samme stilling. Den var rett og slett rusta fast i selve klokka. Overføringen inn i selve turboen går fint som bare det ikke noe hakk eller at den går tregt. Ringte igjen Møller og Norskbildelesenter, nei fikk ikke kjøpt løs vacumklokke. Da måtte man kjøpe ny turbo. ER dette MULIG! Ringte Gik turbo, joda de kunne ordne en ny vacumklokke. Fikk på denne nå og bilen har slutta med å gå i nødmodus og går som en klokke. Drar mye bedre en den har gjort på en stund. Men så kom et nytt problem... Den har begynnt å hakke/fuske fra 1200-1900 rpm bare ved normalkjøring. Gir jeg flat pedal er det ikke noe fusk ute å går, må ha gasspedalen i en bestem possisjon for å få dette hakke problemet Dette var ikke tidligere, tenkte kansje det var feil på vacumklokka fikk en ny til å prøvd men fortsatt samme feil. Så var det noen som sa Lmm,, trodde når denne var gåen at bilen trakk dårlig jeg. Men dro av ledningen til lmm og hakkingen forsvant, men den drar jo utrolig dårlig. Kan det vært Lmm? Er det andre som har hatt samme problem? Det kommer ikke noe opp på Diagnose nå.. Motoren er en 115hk Diesel pumpedyse Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2011 Du kan sjekke luftstrømmen gjennom lmm i vagcom: etterspurt luft vs luft målt. Da får du en indikasjon på om den er frisk eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2011 Må også legge til at jeg skulle jo tro det var noen følere eller noe i denne duren som har med ladetrykket å gjøre som er problem et sted siden denne hakkingen/fuskingen var ikke der når vacumklokka stod helt fast. Tips til hvilke som må byttes? Har lest litt om at det kan være dyse feil også, men har liten tro på dette siden dette kom som sagt etter vacumklokka ble ny og kunne begvege på seg igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2011 Du kan sjekke luftstrømmen gjennom lmm i vagcom: etterspurt luft vs luft målt. Da får du en indikasjon på om den er frisk eller ikke. Ok Takker, men jeg tror ikke det er lmm ettersom feilen kom etter vacumklokka ble skifta. Det var ikke denne hakkingen på lave turtall så lenge vacumklokka sto i en å samme stilling hele tiden. Dette kom når denne kunne bevege på seg igjen, så jeg har troa på at det er noe som sammarbeider med denne. .. Men hva, jeg kan ikke så mye om disse bilene så håper på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2011 kan høres ut som dobeltmasse svinghjul som sjelver, typisk fra 1200 til 2000rpm, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2011 (endret) kan høres ut som dobeltmasse svinghjul som sjelver, typisk fra 1200 til 2000rpm, Men den slutter vel ikke å dra pga dette.? Og jeg merker jo dette kun når jeg kjører, står den i fri og jeg holder gass i dette turtallsområdet merker jeg ingenting. Skal også legges til at om jeg bytter til vacumklokka som sitter helt fast så forsvinner problemet med hakkingen men etter en stund da så går den i nødmous igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2011 Da har jeg bestilt time hos Møller da de skal ut å kjøre samt feilsøke i morgen for å se om dem kan finne noe. Håper de finner ut noe. Fikk også ordnet slik at de skulle teste en lmm i samme slangen uten at jeg måtte betale for dette om det ikke var denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 16, 2011 Fikk en som har vært litt borti disse bilene til å komme nå. Det var EGR veentil som gjore dette. Koblet av vacumslangen på denne og den slutta å hakke på lavt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...