#1 Skrevet Mars 15, 2011 Hei Noen som vet hva som må byttes om med tanke på innsprut og elektronikk? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2011 Hva ønsker du å oppnå ved å skifte ut 2.2 K-Jetronic (KV) med 2.3 KE3-Jetronic (AAR)? 2.2-literen har et enkelt ledningsnett, mens 2.3 har et mye større ledningsnett med to styringsbokser. Mitt spørsmål blir; hva ønsker du å oppnå ved dette motorbyttet? 10 nm mer dreiemoment? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2011 Man får en bedre momentkurve, litt mer moment, lavere drivstofforbruk og mulighet for katalysator. Men ja - motoren passer rett inn, men det er ingenting av innsprut eller elektronikk som er likt, så alt det må også skiftes ut.. IMHO lite vits i å gjøre så mye jobb for å få en knapt merkbar forskjell. En KU/KV som fungerer som den skal føles ikke noe slappere enn en AAR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2011 AAR-133 hk KU/KV- 138 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2011 Tanken var bare å slippe å bytte toppakning på kv motoren. Men er det ikke mulig å styre AAR motoren med det eksisterende bensin og elektriske som står i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2011 Tanken var bare å slippe å bytte toppakning på kv motoren. Men er det ikke mulig å styre AAR motoren med det eksisterende bensin og elektriske som står i bilen? Er jo ikke noe problem å bytte toppakning vell? Mye kjappere det enn å bytte motor.. Slipesett får du for under 2000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2011 Hvis kv motoren virker godt untatt toppakning, så hadde jeg definitivt beholdt den. Mye mindre jobb å bytte toppakning, og da har du noe du vet fungerer. I motsetning til å sette inn en brukt aar som du ikke kanskje ikke vet fungerer optimalt . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2011 Personlig hadde jeg beholdt KV-motoren og skiftet toppakningen. Innsprøytningen på KV-motoren er i tillegg særdeles mye enklere å feilsøke dersom det skulle oppstå feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2011 Det blir toppakningsbytte i helgen! Men sitter å sikler på tanken om s2 motor i den.. Men er ikke Q.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2011 (endret) ---------slettet---------- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...