#1 Skrevet Mars 15, 2011 Bilen, altså en 01 Passat 1,9tdi pd (130hk), er helt umulig å kjøre før motoren er blitt varm. En stund etter en begynner å kjøre, så begynner bilen riste\fuske(?) noe ganske j.... og ABS-lampa og en varsellampe med trekant, lyser orange. Dette kommer etter ca 5 min kjøring, når motoren er blitt halv varm. Denne fuskinga, ristinga, er kun ved gasspådrag, men lampene lyser hele tida fra første gang bilen begynner å fuske. Så viss en stopper bilen, og starter den igjen forsvinner både fusking og lysene. Men det kommer igjen etter giring fra 1-2. Og sånn fortsetter det helt til motoren har nådd normal temp. Da funker den helt fint Dette er symptomene jeg har blitt forklart av madammen som bruker bilen. Jeg sitter da på en båt i norsjøen Noen forslag på hva dette kan være? Bilen er jo self i daglig bruk til kjøring i barnehage og på skolen for madammen.. Så dette er jo litt trasig.. Ska prøve å få organisert en diagnose snarest.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2011 høres ut som noe plunder med esp. ho har ikkje pungtert? att det kan vere nokk til att esp kobler inn og bile kveles pga den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2011 høres ut som noe plunder med esp. ho har ikkje pungtert? att det kan vere nokk til att esp kobler inn og bile kveles pga den? Nei, ingenting sånt.. Bilen fungerer jo helt som normalt til tider, og ESP lyset lyser heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2011 Ville absolutt koblet den til en pc med vagcom, greiest å finne ut av sånne typer feil på den måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2011 Da blir det diagnose og eu på mandag.. Litt spent på begge deler igrunn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2012 Fant du ut hva som var feil med bilen? Har samme problem med min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2012 Ang fusk er det meget mulig kabelnett til dyser som lager problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2012 Har tatt av toppdekselet å ledningene til dysene er stein harde så da konkluderer jeg med at det er ledningsnettet. Nytt bestilt og kommer torsdag så håper det blir iorden da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 20, 2012 Ble det løsningen her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 20, 2012 En kompis hadde et lignende symptom, byttet "noen bolter i toppen" og muligens lednigsnettet til dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...