Anbefalte innlegg

Har mistet gnisten på tenningen.

Startet bilen, da gikk den ca. 30sek. så stoppet den og siden har den vært død.

Har prøvd og bytte coil, sjekket fordeler(denne går som den skal), registeret stemmer, gått over og sjekket div. kontakter, sikringer visuelt sjekket kabler. Andre feilkilder?

Har desverre dårlig peiling på slikt så er takknemlig for all hjelp!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det strøm til Coilen?

Er motoren skikkelig jordet?

Jeg er like grønn som deg på dette, men alt hjelper vell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pusset jordingspunkt, får strøm inn på fordeler, men får ikke gnist. Lurer på om det kan være ett eller annet med fordeleren, men vet ikke hva? Fikk startet den så den gikk fint en stund idag, kjørte meg en liten tur og parkerte. Da jeg skulle starte igjen etter ca. 20 min. var den like død igjen. Skjønner ikke mye av det gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit med det same på bilen til dama, der var det fordelerlokket som var synderen;) Sjå etter antydninger til sprekker o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper halvgiveren din i fordeleren har gitt opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper halvgiveren din i fordeleren har gitt opp.

Ja er nok det, så må nok skaffe ny fordeler tenker jeg. Får ikke ut den splinten så jeg får delt fordeleren.

Gode råd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit med det same på bilen til dama, der var det fordelerlokket som var synderen;) Sjå etter antydninger til sprekker o.l.

Lokket er så godt som nytt...resultat av feil eliminering det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok Roger har rett her. Høres veldig ut som Hallgiveren. Hadde samme problemet på min også. Kunne starte og gå noen ganger. Før den til slutt ble helt død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder en knapp på hallgiveren jeg og.. samme var det på min når jeg hadde 2,3. lettest å bytte hele fordeleren tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som folk sier absolut enklest å bytte hele fordeleren med en frisk en. Mulig du greier å tyne ut en siste krampetrekning av hallgiveren ved å rugge litt på kontakta. Slik hangla jeg meg hjem fra Sigdal siste gangen Ur 80q'en min kjørte den veien for egen maskin;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips om hvor kjøpe fordeler? Ser for meg at den er svindyr ny

Og hvilke modeller jeg evt. kan plukke fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seekpart24 kan du kjøpe ifra. Bare å taste inn originalt delenummer, så får du riktig del. Ikke handlet derifra selv, men veit Dag Bøsterud har gjort det, og han anbefaler disse varmt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.