#1 Skrevet Mars 16, 2011 Hei. Låner kontoen til Erlend her for å spørre om hjelp. Eg har ein Audi 100 2.3 Quattro som har svært lyst på ny motor. Har ein 100 Sport med 10vt motor ståande, og har fekk godkjent ombygging i fjor ein gong. Prosjektet blei aldri påbegynt eigentleg grunna manglande kompetanse og mot når det gjelder elnett og oppkobling av slikt. Men etter og ha forska på emnet, og lest litt av kvart rundt om på alle slags forum er eg med på det faktum at eg må klyppe og lime i den tjukke, deilige, kabelen som går frå kupeen og ut i motorrommet. Er det nokon her som har bygd om frå 10v til 10vt før som kan hjelpe meg med dette? Alt av innspel og tips taes godt i mot. Kan ei Haynes bok for bilen min hjelpe? Kan eg gjere det enklare for meg dersom eg kjøper hiddensprut? I så fall, er megasquirt det enklaste alternativet? Eivind L D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2011 Du skal altså ødelegge en 100 Sport for å få 10vt i en kjip, vanlig typ44? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2011 For det første er 100 Sport såpass sjelden (og dertil hørende høyere verdi) at det vil være nærmest vanvidd å ødelegge en slik for å lage et jalla-ombyggingsprosjekt av en vanlig 100q, selv om Sport-bilen er bare en FWD-bil. Kan også si at man IKKE behøver å klippe en eneste ledning for å gjennomføre noe sånt, ledningsnett må flyttes over komplett, men finn en løs motor og ledningsnett eller en "vanlig" type 44 med 10v turbo fremfor å vrake en av de sjeldne Sport-modellene for å konstruere noe hjemmemekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2011 Eg treng verkeleg ikkje å bli fortalt kva eg skal gjere med bilane mine, når ein Audi 100 Sport allereie er øydelagt så mykje at det ikkje er lønnsamt og fikse den, så må eg ha lov til å bestemme det sjølv. Eg ba om hjelp til elnett, og fekk delvis svar. Takk for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2011 Det er alt for mange sjeldne modeller av biler som har blitt ofret fordi folk har hatt smarte ideer i Norge for å unngå avgifter og prøvd å bygge om, så det er svar man bare må regne med om man spør noe slikt og ikke opplyser om at donorbilen er et vrak. Både høyre og venstre motorromsledningsnett må skiftes ut i sin helhet om det skal fungere som originalt, da turbomotoren har annen styring av radiatorvifte m.m. i tillegg til totalt forskjellig tennings/innsprøytningssystem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...