#1 Skrevet Mars 16, 2011 Sliter med at bilen knirker som f**n no etter eg har hatt ute dempere og fjører bak. Har smurt opp gummiskåla som ligger oppå fjæra og den er stille til det blir vått ute, men då kjem knirkinga igjen med ein gang. Nokon tips til kva eg kan bruke her for å slippe denne meget irriterende knirkinga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2011 Jeg har hatt vanvittig knirking bak på min S6, men fant ut av det til slutt. Nå er dette quattro. Det var traversen til bakdiffen. Det var de to boltene som holder traversen til karrosseriet som vred seg så vidt og det var nok til masse knirking. Tok de ut og smurte de opp. Da ble det borte hos meg ivhertfall. Brukte en spett for å bende på traversen og klarte da å provosere frem knirkingen. Ikke sikkert det er det samme hos deg. Bare et tips Mvh Hans Olav 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2011 S4'en hadde quattro sist eg sjekka og:p Men er 99,9% sikker på at knirkinga kjem frå sjølve topplageret på demperene, var heilt stille før eg hadde dei ute og bytta fjører. Ev er det ein av boltene som holder demperene men tviler veldig sterkt på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2011 Både de øverste lenkarmene og stabstaglinkene lager lyder som er omtrent umulige å spore når de er bare marginalt dårlige, og det er vel ikke helt umulig at noen av disse har blitt beveget litt unormalt når du byttet fjærer! Sprayer du en og en gummiforing med en god dæsj silikonspray og det ikke forsvinner, er disse lenkarmene i hvertfall mitt tips! Topplageret på demperne bak er en relativ stum affære, men noe vridning blir det jo når man presser fjæra sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2011 Får vel finne fram silikonsprayen og begynne feilsøkinga da:) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...