Null varme fra varmeapperat

Anbefalte innlegg

Min søster har en 2002 Passat 1,9 TDI (motorkode AVF eller AWX???) med Climatronic.

Bilen bruker ikke veldig lang tid på på å bli varm, men faller lett fra 90 og ned til 60-70 grader.

Selvfølgelig kan det være termostaten som er gåen og må byttes, dette er en relativt smal sak, så det skal jeg gjøre uansett.

Hovedproblemet derimot er at det kommer 0 varmluft ut av varmeapparatet, absolutt ingenting.

Så da kommer det et par spørsmål:

1: Har noen etka og kan legge inn et bilde av hvor termostaten ligger på denne motoren?

2: I tillegg så bør jeg vel kjøre diagnose på bilen, med tanke på evt spjeld som ikke åpner?

3. Hva annet kan forårsake dette? Varmluftproblemet er jo det verste som nevnt.

Takker for svar :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men kan jo være at de to feilene hører ihop?

Siden vannet ikke oppnår høy nok temperatur, vil det føre til dårlig varme i varmeapparatet?

Har opplevd det selv, men det var dog en eldre bil. Byttet termostat, så var problemet løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men kan jo være at de to feilene hører ihop?

Siden vannet ikke oppnår høy nok temperatur, vil det føre til dårlig varme i varmeapparatet?

Har opplevd det selv, men det var dog en eldre bil. Byttet termostat, så var problemet løst.

Det kan selvfølgelig hende, men selv ved 90 grader er det fortsatt ikke antydning til litt varme engang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tak i både inn og ut slangene til registeret? Og er begge disse varme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tak i både inn og ut slangene til registeret? Og er begge disse varme?

Har ikke forsøkt det, nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.