Hvordan justere fjernlys manuelt på 02 Passat?

Anbefalte innlegg

Som tråden sier; hvordan justerer man fjernlysene manuelt på Passat?

Høyre fjærnlys lyser for mye ned rett foran bilen, og da jeg byttet pærer idag, la jeg merke til at der er en torx skrue nederst bak på reflektoren under "pærehullet"... Hva justerer den? Noen som har "tuklet" med dette og har tips? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke NAF tar mange kronene for å gjøre dette etter boka for deg :)

anbefaler det og gjøre dette slik det skal gjøres, blir mye mer behaglig for deg som sjåfør, og du slipper og blende alt og alle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke NAF tar mange kronene for å gjøre dette etter boka for deg :)

anbefaler det og gjøre dette slik det skal gjøres, blir mye mer behaglig for deg som sjåfør, og du slipper og blende alt og alle :)

Sant nok, men nå bor jeg 25 mil unna nærmeste NAF verksted da... :P

Vurderer å høre med nærmeste verksted, en Toyotaforhandler. Fælt å gå til "fienden" da... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har jo de hvite plast skruene du justerer med. kan bruke enten unbraco eller stjerneskurjærn;) Disse ser du åventfra på lykta. Mener det skal være 4-3 slike. Den ene ligger litt gjemt under ett hull. (må ha en lang forlenger da)

de gangene jeg har justert, har jeg bare kjørt meg mot en vegg, å justert slik at de har blitt ca. riktig.

Når du kjører deg mot en vegg klarer du lett å se hva du justerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har jo de hvite plast skruene du justerer med. kan bruke enten unbraco eller stjerneskurjærn;) Disse ser du åventfra på lykta. Mener det skal være 4-3 slike. Den ene ligger litt gjemt under ett hull. (må ha en lang forlenger da)

de gangene jeg har justert, har jeg bare kjørt meg mot en vegg, å justert slik at de har blitt ca. riktig.

Når du kjører deg mot en vegg klarer du lett å se hva du justerer.

Ja det var en slik fremgangsmåte jeg og tenkte å benytte meg av... Skal se litt etter de skruene.: rock :

Det er mildt sagt JÆVLIG irriterende at det i instruksjonsboka blir konsekvent henvist til verksted når det gjelder tukling med lysene... Til og med når det gjelder park og fjernlyspærer, så blir det henvist til verksted hvis man må bytte! Tror VW at verden BARE består av folk med 10 tommeltotter eller?? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var en slik fremgangsmåte jeg og tenkte å benytte meg av... Skal se litt etter de skruene.: rock :

Det er mildt sagt JÆVLIG irriterende at det i instruksjonsboka blir konsekvent henvist til verksted når det gjelder tukling med lysene... Til og med når det gjelder park og fjernlyspærer, så blir det henvist til verksted hvis man må bytte! Tror VW at verden BARE består av folk med 10 tommeltotter eller?? : bh :

De har vel innsett konsekvensen av designen på 3BG'en.

Det er jo nesten ikke til å få byttet i frotnlyktene uten å demontere hele fronten på bilen.

Ikke all tysk design er god design.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.