Få løs spesiell hjulbolter(låsebolter)

Anbefalte innlegg

Har en bil der det sitter låsebolter, hvordan skal jeg få di opp når jeg ikke har den spesielle "pipa" som egentlig følger med boltene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lokale dekkverkstedet har sikkert noe du kan få lånt. En "vridd" pipe som du drar på med muttertrekker og av igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.en bekjent hadde en sånn skrue som rapa over. det vi gjorde på den va at vi kutta en halv toms forlenger som vi sveiste på.så va det bare å skru ut å hive skiten.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som Berhard her sier, er spesielle piper som man skrur utenpå bolten. Blir bare filler av bolten så du vet om det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel bestille prøveskilter så jeg kommer meg på dekkverksted da. Siden det ikke er skilt på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt kan du borre hull i de og slå innpå ei litt for stor torxpipe/tolvkantet unbrako og skru de av. Selv om låseboltene jeg hadde en gang var myke som bare det når jeg brukte den riktige låsepipa og dro den ene i filler, så var den satans hard å borre i for det. Men det går med et godt borr og litt tålmodighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett bilde av den, kanskje noen har en sånn liggende.

Eller finn frem ett godt 12mm bor og bor vekk hele hodet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte ut å lete litt mer, for tanken på prøveskilt bare for å løsne noen bolter ikke fristet.

Fant en 12 kant låsebolt pipe som var litt for stor, slå den litt inn i boltene og heldigvis satt di ikke hardt.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.