Diesel-guruer: Hva slags motor er dette (Golf MK2/MK3)?

Anbefalte innlegg

Bilde av en Golf 2:

DSC00658.jpg

Er dette den originale TD-motoren, eller er det en TDK? Eller er det noe så formidabelt som TDi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel nesten umulig å si ut fra et sånt bilde, men det er ihvertfall helt sikkert ikke en TDI, det er en eller annen original turbodiesel-motor. Ser såpass gammel ut at det ligner på en original Golf 2-motor, altså 1.6 for meg, men så er det intercooler. Det er vel mulig å se forskjell på dysene på 1.6 og 1.9, mener å huske at 1.9 TDK-motorene har litt større diameter på dysene, men det synes jo ikke på dette bildet.. Det er ihvertfall en fullverdig turbodiesel, ikke "miljødieselen". :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjapt svar:)

Satser på at Petter Lønning skotter innom tråden i løpet av kvelden, for ikke umulig at han kan se hva slags motor det kan være:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg formulerte meg litt dårlig - 1.6 finnes også med original intercooler, det er bare ikke spesielt vanlig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser på gtd motor, pga intercooler å dieselpumpen..

Motorkode husker jeg ikke helt, men mulig det er 80hk SB :)

Noen kan sikkert rette meg etterpå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser på gtd motor, pga intercooler å dieselpumpen..

Motorkode husker jeg ikke helt, men mulig det er 80hk SB :)

Noen kan sikkert rette meg etterpå :P

Støtter den;) Samme motoren som sitter i gtd'n min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg formulerte meg litt dårlig - 1.6 finnes også med original intercooler, det er bare ikke spesielt vanlig.. :)

Det veit jeg, så da gadd jeg ikke å rette på deg/formuleringen din;)

Da er det nok bare en vanlig GTD da later det til:) Uansett ikke det verste det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dum motor det der, juster litt så har du 100+ hester.. turtallsvillig sak med turbolag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, er ikke dumme motorer:) Men han som har den sa det var skifta til TDi motor, men det stemmer tydeligvis ikke da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en SB motor ja :D Beste som finns (A)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en SB ja, har slik i dieseldyret mitt også, vel å merke jeg har ikke ic der nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke dumt ut, nei:)

diesel.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være en RA motor. Både RA og SB kom med intercooler, 80hk begge to :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ihvertfall i en GTD, men siden han sier det er byttet motor til TDi, så trodde jeg det kanskje var en TDK ettersom TDi er utelukket:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er pumpe og slanger til vannkjølt K14 turbo. RA eller SB 1.6GTD, ikke TDK eller TDI :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTD kom også med 70hk JR motor, så kanskje det er en sånn en som er byggd om til RA eller SB med intercooler, derfor han kaller det TDI?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har bare surret ser jeg nå, så da har jeg egentlig fått alle de svarene jeg trenger:) Da er det en helt vanlig GTD med en helt vanlig motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.