#1 Skrevet Mars 12, 2005 Dysa på bakruta har vært litt vanskelig i det siste. Dysa sitter inni armen til vindusviskerarmen og strålen følger armen over ruta. I det siste har jeg sett at dysa har pekt rett opp i normal stilling og når armen beveger seg får jeg bare væske på høyre halvdel av vinduet (+høyre halvdel av bakdøra...). Tenkte jeg skulle være lur og justere dysa slik at den lå i samme retning som viskerarmen. Jeg brukte da en tang og vred dysa til venstre. Tror det eneste jeg oppnådde med det var å løsne dysa slik at all spylerveske bare renner ut alle andre steder enn ut av dysa. Srammet dysa tilbake til "rett-opp-posisjon" og den spruter ut igjen. Tydeligvis noe jeg ikke har skjønt. Tenkte jeg skulle skru fra hverandre å sjekke/bytte alle pakninger etc. Skrur man opp fra innsiden? Klips , hvordan få løs ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2005 Den er festet på innsiden med to eller tre skrurer samt den som er festet med den store mutteren på utsiden. Men dysa er kun festet i det rørert (nr28). mest sansynlig begynner det å komme masse dritt rundt det røret. Er bare å plukke det fraværandre og smøre opp.... dekselt på innsden av luka er festet med 4 skrurer...2 i hvert hjørne på toppen, og en i hver av hådtaka....sitter under et lite lokk der. Deretter er det bare å dra det dekselt rett av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2005 Takk Christian! Lurer på om jeg kanskje tuller litt her..... Sjekka bakspyleren på en A3 i dag og der beveger ikke strålen på seg, spyler bare rett oppover (kanskje det er slik min har vært før også...) Problemet nå er i hvert fall at den spyler rett opp og når viskeren begynner å bevege seg følger strålen etter. Kult hvis noen som har Passat ~99 sjekker om strålen står rett opp eller følger viskeren. morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2005 Den skal spyle rett opp, den skal ikke følge viskeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2005 Den skal spyle rett opp, den skal ikke følge viskeren. Takk!! bare jeg som har drømt at den beveget seg før da... Må fikse så den ikke følger etter da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2005 Takk!! bare jeg som har drømt at den beveget seg før da... Må fikse så den ikke følger etter da. På min A4, som for øvrig har samme barute/spyler som Passat, følger den viskeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2005 dysa følger på min 96 passat og..... helt håpløs. akkrat kjøpt den, så vet ikke hvordan den skal være jeg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2005 Da bakruteviskeren min stoppet spurte jeg på Albjerk Auto AS om det var noen garanti på bakruteviskeren for det har jo skjedd på flere passater. Fikk til svar at det ikke var det på viskermotoren, men det var en utvidet garantiordning på spylerdysen på bakruteviskeren. Kanskje du får fikset det gratis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2005 Har vært borti det der endel ganger , skifte ut dysa er bare å trekke den ut bakover, det so skjer er at det blir mye dritt mellom dysa og visker armen og så følger dysa med , det skal den ikke den skal spyle rett opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...