Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med einseren min, den dauer litt random under kjøring, begynner å lage baaap lyder men så våkner den gjerne igjen for noen sekunder så dauer den helt. Funker å hive den i N og chinne i fart men da dauer den fort igjen. Hvis jeg stopper helt opp og venter 2 sec og så starter igjen funker den fint en god stund. Kan se ut som at det skjer hyppigere etter aktiv kjøring men det er ikke noe mønster da det kan skje ved rolig kjøring også. Skjer både når det er mye og lite bensin men ser ut som at det skjer oftere når det er under halv tank, men altså ikke ofte nok til at jeg kan dra noe konklusjon der :/

Håper noen kan hjelpe, er rimelig frustrerende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først så hadde det hjulpet med hvilken motor det er snakk om.

Du kan prøve å bytte bensinfilter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du kan ha problemer med rust i tanken din. Du burde, som Fredrik sier, sjekke bensinfilteret ditt. Er dette grumsete bytter du det og følger med om det fyller seg opp med rusk igjen. Gjør det det så tar du ut baksetet og skrur opp den sorte luka som er der. Ta så ut flottørmekanismen og lys ned i tanken, da vil du raskt se om det er mye rust i tanken. Er det det tipper jeg at det er påfyllingsrøret ditt som er synderen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blås i bensinslangen som kommer fra tanken:) funker som faen en stund:D

Kan vedde på rusta... akkurat det samme på min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takker for hjelp, sjekka filteret som var bytta for ca 2 måneder siden, så ganske bra ut det etter mitt syn men legger ved et bilde... Påfyllingsrøret så ikke rusta ut når jeg lyste nedover heller.

dsc000471.jpg

Hvis det er ok, noen som har noen forslag til hva annet det kan være? SKikkelig irriterendes, bare venter på at det skjer rett før en rundkjøring elns :P Har vært heldig til nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å syns i filteret.. kan være lengre inn mot tanken, bare blås med munn, da finner du ut om det går tregt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok prøver det i morgen. Hvor går slangen ut fra tanken? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh? ta av bensinfilteret og blås i den slangen som går mot tanken.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ok så enkelt ja. Er en 1,5 forgasser btw.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ok så enkelt ja. Er en 1,5 forgasser btw.

Min og:D hadde en c 1,6 som jordebil engang, den måtte jeg blåse i hvert jævla kvarter:) men funka fint..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått fiksa problemet nå :) Slangen lå for nærme toppen så bensinen kokte elns. Ikke hatt problemet siden jeg gjorde om på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke fiksa problemet allikevel, ble bare litt bedre.

Fått fiksa det nå dog :)

Tok inn luft en eller annen plass før pumpa. Funker fint nå etter at jeg bytta om retur og inn fra tanken. Vil dette funke eller vil det kuke seg når det er lite bensin i tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.