Trenger tips til lydløst premiumdekk i 19"

Anbefalte innlegg

Han har Kumho i dag, men synes de støyer litt mye på Golfen hans.

 

Trenger derfor noen gode tips til premiumdekk med gode våt-egenskaper og lavt støynivå.

 

225/35-19 er vel riktig dim på Golf 6...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Pilot Sport PS2 eller Goodyear Eagle F1 Asymmetric er sykt gode på vått og støyer lite. Når det gjelder premium merkene så bør han styre unna Bridgestone for de støyer vesentlig mer!

 

Alt av billigdekk samt "fuel-saver" støyer som regel helt villt.

 

En Golf er en Golf, kjøp også inn en stor rull med Dynamat Xtreme eller lignende :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har 225/?-18" Continental på Mini'n, og de er veldig bra med tanke på støy. Veldig bra dekk generelt på vått og tørt føre.

 

På A4'ren kjører jeg 235/35-19 Hankook Ventus S1 evo, og de kan også annbefales. Meget støysvake og gode dekk.

 

Hadde Dunlop SP Sportmaxx på A4'ren tidligere, og de støyet en del synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fordel er iallefall at du/han kjøper dekk som har paralelle spor og ikke v-mønster. Har selv god erfaring med Fulda CARAT EXELERO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Pirelli P-Zero Rosso på de gamle felgene mine, i 245/40-18. De var meget stillegående og gode å kjøre på. Ville ha de igjen nå, men fikk de ikke i den dim. jeg ønsket, så denne gang ble det noen som bare heter P-Zero. Et hav av forskjell, tross samme bredde og høyde på dekkene (bare 19").

 

Ser for øvrig at dette dekket står på flere av Audi'ene med store hjul i utstillingen hos Møller Asker & Bærum, og har også hørt at dekket er et av de Audi gjerne bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kort oppsummert:

 

Michelin Pilot Sport PS2. 2313,00 NOK

Goodyear Eagle F1 Asymmetric. 1903,70 NOK

Continental et eller annet, SportContact 5P? 1931,70 NOK

Fulda CARAT EXELERO. 1995,50 NOK

Pirelli P-Zero Rosso. Fant ikke pris på 225/35-19.

 

Støy og grep går før slitasje!

 

Kommer til å bestille nå snarlig, så hvis noen har noen knalltips til et lydløst dekk så si ifra!

Skal forøvrig på en Golf 6 GTD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar deg råd til pilot sport ser du jo at de utmerker seg iforhold til fulda og goodyear, som ligger likt, men litt under pilot sport.

 

Disse dekkene er jo meget stille, sykt grep, men slites fort!

 

Om ikke tror jeg at jeg hadde valgt fulda, av personlig erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de koster 8-10-12-14 tusen har egentlig ikke noe å si, er ute etter det mest stillegående og gode dekket man får. Og om de slite litt fort er det ok. Kjører ikke så mange km i året så regner med de varer 2-3 år uansett. Etter det begynner de vel å bli hardere og lage mer lyd.

 

Så Michelin Pilot Sport PS2 er veien å gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de koster 8-10-12-14 tusen har egentlig ikke noe å si, er ute etter det mest stillegående og gode dekket man får. Og om de slite litt fort er det ok. Kjører ikke så mange km i året så regner med de varer 2-3 år uansett. Etter det begynner de vel å bli hardere og lage mer lyd.

 

Så Michelin Pilot Sport PS2 er veien å gå?

 

Ja absolutt :)

Kjører de på en av bilene mine, og det er divisjons forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Michelin Pilot Sport PS2 er veien å gå?

 

Definitivt, beste dekket PUNKTUM! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K1 = spesiallagt for Ferarri ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da funker de sikkert også på en 6er Golf med 170hk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Hankook Ventus S1 evo !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kort oppsummert:

 

Michelin Pilot Sport PS2. 2313,00 NOK

Goodyear Eagle F1 Asymmetric. 1903,70 NOK

Continental et eller annet, SportContact 5P? 1931,70 NOK

Fulda CARAT EXELERO. 1995,50 NOK

Pirelli P-Zero Rosso. Fant ikke pris på 225/35-19.

 

Støy og grep går før slitasje!

 

Kommer til å bestille nå snarlig, så hvis noen har noen knalltips til et lydløst dekk så si ifra!

Skal forøvrig på en Golf 6 GTD.

 

Ser at man får Pirelli P-Zero Rosso i 235/35-19, ikke 225/35-19 ja.. Men har generelt hørt mange skryte av Michelin Pilot Sport PS2, så det er nok et godt valg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Pilot Sport II får ikke bedre "gatedekk", end of discussion :)

 

Hvis grep og støysvakt er viktig, og det skal være premium dekk så har du ikke annet valg faktisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig bestillt ContiSport 5P til min A4 ( 255/35-19). De høster det meste av stjerner og regnes som det beste dekket på støy, vått og tørt.

 

Gleder meg til og få prøvd dem ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Pilot Sport II får ikke bedre "gatedekk", end of discussion :)

 

Hvis grep og støysvakt er viktig, og det skal være premium dekk så har du ikke annet valg faktisk!

 

Kan nok tenke meg at dette er bedre på grep enn Pirelli P-Zero Rosso. Pirelli-dekket er ikke et type "ultrasports-dekk", så jeg regner med Michelin-dekket er sportsligere. Da er det riktignok som regel også hardere og kan støye mer. Men alle skryter jo dette opp i skyene, så det er nok helt klart bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok tenke meg at dette er bedre på grep enn Pirelli P-Zero Rosso. Pirelli-dekket er ikke et type "ultrasports-dekk", så jeg regner med Michelin-dekket er sportsligere. Da er det riktignok som regel også hardere og kan støye mer. Men alle skryter jo dette opp i skyene, så det er nok helt klart bra :)

 

Er nok heller, hvor mer sportslig dekket er, mykere er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok heller, hvor mer sportslig dekket er, mykere er det.

 

Hmm, er ikke det som går igjen i tester eller som jeg har erfart.. Piggfrie vinterdekk er jo myke og alle vet hvordan det er å kjøre på sommerføre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli P-zero er hardere enn Pilot Sport ivertfall, og det støyer litt mer!

 

Pilot Sport er veldig mykt, men likevell god slitestyrke!

Dekksidene har mye å si om dekket støyer har jeg hørt, på pilot sport er dekksidene ekstremt myke, nesten som på ett piggfritt dekk :)

 

Conti er sykt gode dekk, men jeg synes dem slites for fort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke det som går igjen i tester eller som jeg har erfart.. Piggfrie vinterdekk er jo myke og alle vet hvordan det er å kjøre på sommerføre...

 

Sportsdekk skal typisk ha harde dekksider og myk bane, mens vinterdekk har myke dekksider OG bane for å "fordele" dekket mer utover underlaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli P-zero er hardere enn Pilot Sport ivertfall, og det støyer litt mer!

 

Pilot Sport er veldig mykt, men likevell god slitestyrke!

Dekksidene har mye å si om dekket støyer har jeg hørt, på pilot sport er dekksidene ekstremt myke, nesten som på ett piggfritt dekk :)

 

Conti er sykt gode dekk, men jeg synes dem slites for fort!

 

Hvilket P-Zero dekk snakker du om da? Du har P-Zero (har det nå, ikke så stillegående), P-Zero Rosso (forrige dekkene jeg hadde, veldig stillegående) og P-Zero Nero (som jeg har hørt ikke er stillegående).

 

Conti-dekk har jeg svært blandede erfaringer med ift. støy. Har prøvd flere biler som skal være bra ift. støy, men har blitt skuffet. Da satt det på alle standard-dim. (16") med Conti Sport Contact av siste utgave. Men de skal jo være bra ellers, bruker det på vinter selv. Har hørt de slites fort ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sportsdekk skal typisk ha harde dekksider og myk bane, mens vinterdekk har myke dekksider OG bane for å "fordele" dekket mer utover underlaget.

 

Akkurat, da er jeg med. Lærer noe hver dag her inne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.