Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha i ny servoolje etterhvert, og lurer på hva servoolje som er kompatibel på disse. Har da i utgangspunktet hørt om dise LHM+ oljene. Noen produktforslag?'

Oljen som var i tanken tidligere var gul\oransj. Ikke direkte rød som noen skriver om angående servooljer. Så vet ikke hva olje som var der fra før. Kanskje original audiolje om denne er blank\gul? Bilen hadde 7A motor før, så er servoolje som er brukt på en 7A motor jeg refererer til. Spørsmålet er hva olje jeg nå skal bruke når jeg har montert en S6\AAN motor, men med 7A servopumpe. Så hele systemet forblir vel i grunn det samme som når bilen var original siden samme tank og pumpe er i bruk?

Mange spørsmål, men fint med mange svar også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha grønn olje, får kjøpt denne på Møller. Ikkje rød. LHM+ får du kjøpt på biltema, den er gulaktig men veit ikkje kor bra denne olja er for systemet. Skal du være safe går du for grønn, koster vel 162kr literen om eg ikkje huska heilt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk den originale oljen man får kjøpt på Møller.

Alternativt bruker du Febi S6161, da dette er originalprodusenten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre for å spørre. Brukes det samme servoolje til både AAN og 7A?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

all VAG bruker vel den grønne oljen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i Shells LHM olje i dag,den er en av de oljene jeg har lest meg fram til at kan brukes. Er riktignok LHM S da men er vell den som menes rekner jeg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro Pentosin CHF11S er den riktig oljen for din bil, samt at det var det som var på fra fabrikk. LHM + og S er mineralsk, og Pentosin CHF11S skal aldri blandes med mineralske oljer (som CHF7.1 og LHM er). LHM fungerer nok bra på din bil, men krever da at du først flusher og fyller opp med kun LHM ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kjøpte 5liter så tengte jeg skulle skifte ut oljen. Må jeg gå mere nøye til verks enn bare og skifte oljen? Tengte å ta av retur slangen fra tanken,ha den i en bøtte og så ratte og etterfylle til all gammel olje er ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.