Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2007 Touran facelift hvor førerdøra bare har blitt tregere og tregere. Hadde bilen på service for et par uker siden. Ba dem da smøre opp dørene, noe de gjorde. Alle hengsler og bevegelige deler er nå satt inn med noe blått gusj.. Men det har faktisk bare blitt værre : bh :

Den er rett og slett veldig treg. Når jeg skal lukke den må jeg føre døra helt inn med håndmakt (dårlig forklart etter beste evne).

Noen gode tips til hva jeg kan sjekke/gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

garantert det nedre dørhengslet som er rustet/sitter fast. Man kan prøve å smøre og se om det blir bedre, men sjeldent at det hjelper. Må bytte hele hengselet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda.. Sikkert ikke billig det da.. Er det smal sak å fikse selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig no dritt. Skru av hele døra. Hengslet sitter med 2 skruer i karosseriet utvendig. Den siste skruen sitter innenfra, må av med dekslet langs "dørkarmen". Mener også å huske den skruen var no dritt å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å skru av hele døren.. Sitter en skrue innvendig, og en utvendig. pluss to i døren.

Ser at bilen din er en 2007 model? Da har du jo garanti hvis den er norskkjøpt og gått under 100 000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å skru av hele døren.. Sitter en skrue innvendig, og en utvendig. pluss to i døren.

Ser at bilen din er en 2007 model? Da har du jo garanti hvis den er norskkjøpt og gått under 100 000km.

Oi oi, der sier du noe! Møller Ryen here I come ;)

Dette forutsetter vel at det er rust da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tregt dørhengsel blir dekket av garantien uansett. Har byttet mange av de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra! :) Bestiller time i mårra da.

Tusen takk for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.