LMM ryker stadig, vil det hjelpe å sette inn større? Tunet S2

Anbefalte innlegg

Har et lite problem..

LMM går hele tiden.. Trådene inni ryker.. Så jeg lurer på om jeg kan bygge om til 4" lmm for da å minste risikoen for at en evt "ny" lmm ryker.. Jeg kjører på jonus oppsett k26/27, men har det noe å si?

Jeg tenker da på om det har noe å si i forhold til oppsettet.. Siden jeg forandrer størrelsen om den vil gi feile verdier..

Mvh Joakim :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bygge om uten å chippe igjen, blir feil verdi.

Mye lader du da?

Kan være turbulens som tar knekken på den eller mye ladetrykk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpent filter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er åpent filter men er ikke oljet i det hele tatt..

Ang trykk så kjører jeg på 1.6 i trykk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om filter sitter nede i fanger og får lufta rett inn i filter kan du prøve å sette et deksel foran så ikke lufta kommer direkte på filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett dette mange ganger før, og feilen har alltid vært.....LMM (MAF) er ikke festet fast. Nå bilen får et slag, f.eks. ved kjøring på dårlig vei, så slår LMM inn i enten motor eller karosseriet. Dette tåler ikke tråden, og den får et lite brudd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har det noe å si at jeg kjører uten resisrk ventil..

Jeg kjører på tette rør, men har det noe innvirkning på at lmm ryker ?

Tåler den ikke baktrykket eller skal ikke det ha noe å si..

Også skal det sies at når jeg testet den siste gang så var det uten luftfilter i det hele tatt..

Var kun lmm festet rett på slange ut ifra turboen..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt at LMM ryker ved kjøring uten resirk, men derimot så får du feil blanding hver gang bilen dumper ladeluften, slik at du gjerne vil merke at den lagger litt, samt at katalysatorene etter hvert kan/vil stryke med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.