#1 Skrevet Mars 18, 2011 (endret) Byttet WG-fjær istad, fra original til 1,9 bar. Har MTM 303 chip, ingen andre oppgraderinger.. MEN, det som er tingen, jeg har byttet denne nå å prøvekjørte bilen etterpå. Det virker som den lader alt for mye, jeg slipper opp gassen hver gang den begynner å lade maks fordi den tar helt av!! Tør ikke holde gassen i bånn som før jeg byttet fjæra, den drar som f##% men bare "brommer" eller sperrer på en måte, selv om turtallet øker.. Høres ikke bra ut for motor! Men kan jeg stramme stillskruen til fjæra for å ordne dette? Den er maks ute nå.. Takker for alle svar! Bilen er en S6 1995, AAN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2011 Du kan hvertfall ikke stramme wastegate fjøra nei! Da blir det enda verre. Du sier du byttet fjør, grunnen er? Sikkert at du skal ha høyere turbotrykk, men hvorfor? Med MTM 303 chip så ligger vel ladetrykket på 1,3-1,4bar og det er det chippen er satt opp for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2011 Det høres ut som at du har fått et problem med coilene dine Hvis du bytter tilbake til orginal fjør, er problemet der da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2011 Du kan hvertfall ikke stramme wastegate fjøra nei! Da blir det enda verre.Du sier du byttet fjør, grunnen er? Sikkert at du skal ha høyere turbotrykk, men hvorfor? Med MTM 303 chip så ligger vel ladetrykket på 1,3-1,4bar og det er det chippen er satt opp for. Jeg byttet fjør pga. det er anbefalt enkelte steder har jeg lest, grunnen er også det at forrige eier sa denne burde byttes snart. Hva er problemet med denne fjøren da? Er den for stram, slik at den lader for mye? Den var ikke sånn istad før jeg byttet.. Så du vil anbefale å bytte til original, og evt. stramme denne litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2011 Det høres ut som at du har fått et problem med coilene dine Hvis du bytter tilbake til orginal fjør, er problemet der da ? Problemet forsvinner ved den originale fjøren, kun enkelte pådrag som jeg merker litt "sperring" ved turbotrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2011 BTW, wg-lokket har jo en stillskrue montert.. denne i seg selv strammer fjøren endel, jeg måtte presse lokket hardt for å feste mutterene... Hva om jeg fjernet denne? Og blindet lokket uten noen form for stilleskrue, da vil jo fjøren i teorien bli "slakkere".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2011 Du burde bytte til den orginale fjøra, sett i en orginal. Er n75 (magnetventilen) som styrer ladetrykket ditt, det du opplever som sperring er at den får for lite bensin, du burde være ypperst forsiktig med og overstige 1,3-1,5bar med MTM programmet, ellers kan du smelte høl i stempla dine! Ved justering av trykk bør man kjøre med en bredbåndslambda og sjekke blandingsforholdet at det ikke er på tryne, ellers kan det fort bli dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2011 MTM303 chip fungerer best med 0,5-0,7 bar WGF (1,5-1,7 barA WGF). Dette gir et ladetrykk på ca 1,4-1,7bar. Når du monterer en 1,9 barA WGF, da får du skikkelig ladetrykk, forutsatt at N75 din regulerer korrekt. Tipper du ser opp mot 2,0bar ladetrykk. (K24n klarer fint å lage over 2bar ladetrykk ) Så varet er enkelt; MTM303 chippen er ikke laget for 1,9barA WGF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2011 OK, takk for svar Ble litt klokere! Så da setter jeg i den originale igjen, å strammer den slik den var.. eller den skal være litt slakkere da? Pga den sperringa jeg opplever med at den får for lite suppe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2011 Sperringen / brommingen du hører kan skyldes flere ting. Generelt så takler bensinpumpe og MTM303 chip å levere nok bensin til ca 1,7-1,8bar med en K24. Ville ha lagt meg på 1,4 - 1,5 bar ladetrykk Når du lader over 1,4bar på varm motor, så stilles det mye høyere krav til tenning. Typisk må man bytte plugger minst hvert 2. år, og plugghetter hvert 5? år. PS! mange tråder på forumet som omhandler problemer / løsninger på denne motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...