hvordan slå av airbag på transporter?

Anbefalte innlegg

Hvordan slår man av airbagen på en 02mod transporter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut sikringa? Koble den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan slår man av airbagen på en 02mod transporter?

Går ikke an å slå av, men kobles ut med en motstands kit, men skal innføres i vognkort osv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende den kan de-aktiveres via vagcom, men varsel lampe vil selvsagt lyse fordi.

Er du ute etter og få slukket varsel lampa av en annen grunn, så er det som det nevnes over en motstand som kan legges inn. Alternativt og fixe problemet selvsagt..

Ved og kjøre et vagcom scann, får du opp hvilken airbag det er problem med. Det kan og være en beltestrammer, gir også feil på airbag systemet. Så kan du altså legge inn en 4,7 Ohm motstand istedet for airbag/beltestrammer og da lure systemet.

Etter det er gjort må en inn og slette feilkoder for og få slukket varsel-lampe da den ikke slukkes før feilminne er slettet.

Ofte er det dårlig kontakt i skjøte-kontaktene som gir slike feil, så en liten fix på skjøte-kontaktene løser ofte problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og "knipe" av pæra er ingen god løsning... ved en evt EU kontroll vil en mest sannsynlig få bemerket feil på airbag systemet. Dette fordi lampa skal lyse når tenning blir satt på, gjør den ikke det...... er du gjennomskuet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel ikke noen punkt som omhandler airbag ved pkk kontroll da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det kan nok diskuteres. Har litt ymse erfaringer der!

fikk ikke skilt på A6 2,7'n jeg før den lampa var slukket! Ble bemerket med en 1'er feil på PKK, og så ble den avskiltet hos BT pga dette da jeg var inne dagen etter for og få godkjent ombygg fra vare til person.

Har og fått 2'er feil på en annen bil pga det.

Om dette er pga feiltolkning på PKK, vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, men da har det blitt gjort feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 03 modell Passat, der deaktiverte jeg hode-airbag på passasjerside (pga barnesete) med vag com. Lampa lyser jo selvsagt + får opp varsel om dette i fis. Men som sagt, gikk fint å deaktivere med vag com.

Og en liten på siden ang dette med pkk. Jeg spurte hvordan dette ble siden airbag lampa lyser "for feil". Kontrolløren annmerket ikke noe på airbag siden han såg jeg hadde barnesete i bilen (fremme). Så han var ihvertfall smart nok til å skjønne litt sunn fornuft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe punkt i kontrollveiledningen for PKK som omhandler airbag eller kontroll av airbaglampe. Lyser den skal det ikke ha noen betydning på PKK. Derimot er lysende ABS-lampe en 2'er-feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.