#1 Skrevet Mars 19, 2011 (endret) skulle hatt litt hjelp til å tyde tuv papirene på senkesettet mitt,har målt under traversen på bilen nå og der er det ca 11cm etter at bilen kunn er justert ned 2CM: eek : Golf3variant-1.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2011 ingen som er litt dreven i tysk her altså?blir ikke klokere av oversetteren til google heller akkurat:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2011 Kort sagt står det ikke noe i dette dokumentet om minimum bakkeklaring, men at på det testede kjøretøyet var laveste punkt bakre eksospotte, hvor det var 95 mm klaring. Det står også hvilket justeringsområde som er tillatt. (avstand fra undersiden av fjærskål til senterpunkt på nedre innfestingsbolt for fjærbeinet 140-180 mm foran og 55-90 mm bak) Det står videre at selve høyden på kjøretøyet kan variere ut fra kjøretøyets egenvekt. (motoralternativ/utstyrsnivå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2011 takker for det,men syns det er rart at det ikke er nevnt noe om høyde nav-hjulbue.med undersiden av fjærskål mener de da undersiden av nederste justeringsskive på fjærbeina da tro?har ikke akkurat så mye å gå ut i fra for å få godkjennt da,om det er 11cm regelen som ennå gjelder kan jeg teoretisk sett ikke senke mer enn 2-3cm fra original høyde,er jo skyhøy ennå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2011 Med fjærskål menes nok selve fjærskålen, altså den fjæren hviler på. Det står også at settet senker "inntil ca. 70 mm", men som sagt er det ingenting nevnt om høyde annet enn at avstand nav-hjulbue foran og bak skal føres inn i vognkort ved godkjenning. De 11 cm'ene til faste deler under bilen er vel en anbefaling (som i Norge ofte følges slavisk) og således ikke noe som står i godkjenningspapirene. Det står bare i godkjenningen at man må være oppmerksom på den reduserte bakkeklaringen ved passering av kanter, humper/dumper og lignende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...