Anbefalte innlegg

Jeg skal lurer på å kjøpe meg en passat g60. men så er det et par ting jeg lurer litt på.

Bilen bremser veldig lite på giret.... og når den ruses på tomgang, bruker den lang tid på å komme ned på turtall.

Jeg har ikke prøvd g60 før, men kan ikke si annet enn at jeg ble skuffet. Den gikk ca like bra som en golf 1,6.... Kan det være defekt g-lader? Det var ingen ulyder...

Noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fort kjøpe katta i sekken her.

 

Få noen som kan g60 med deg å se på den.

 

Få sjekket at den har lade trykk.

( rett trykk i forhold til reimhjul - hvis det er gjort noe med)

 

Fikk en ide om at bryteren som gir beskjed til hjernen om at gasspjeldet er stengt kan trøble her.

 

Virker som om den sliter med å regulere inn bensin når du slipper gasse.

 

Ellers er blå temp sensor, lambda og slange som går fra innsug til hjerne normale problem.

 

Se sns sine sider for feilsøkings guide.

 

Har stått mine timer å skrudd på min g60 som trøbler minst en gang i uka.

 

Nå er rotrexen død. Så kortere reim og 90 hk blir det nok noen uker fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo veldig fornuftig ut dette. skal sjekke ladetrykket på den, og se om det er ok. de andre tingene der koster det vel ikke allverden å sjekke/bytte.

 

Har en turbokonvertert 2.0E stående. Hvordan vil det fungere å sette i den? vil styresystemet takle det?

 

Og så lurer jeg på om det er mulig å låse diffen på mellomakslingen, slik at den trekker 50/50. eventuelt sette i noe audi quattro greier.. bare en tanke...

 

Synd med laderen din da. kjedelig med 90hk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60 uten overladning går skikkelig skikkelig dårlig, tipper rundt 70hk med digifant. går vel konstant i "nødmodus" nærmest...

 

Syncro er 50-50 system det, så fort framhjula begynner å spinne, er viskosen slitt kan det dog bli litt forsinkelse.

 

Å kjøre med konstant 50-50 sperre er iaf sliiitsomt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal lurer på å kjøpe meg en passat g60. men så er det et par ting jeg lurer litt på.

Bilen bremser veldig lite på giret.... og når den ruses på tomgang, bruker den lang tid på å komme ned på turtall.

Jeg har ikke prøvd g60 før, men kan ikke si annet enn at jeg ble skuffet. Den gikk ca like bra som en golf 1,6.... Kan det være defekt g-lader? Det var ingen ulyder...

Noen som har peiling?

Passat G60 går ikke bra orginalt.... den veier trossalt 1300kg.

Jeg ville uansett regnet med at laderen må overhales evt er defekt med mindre selger kan dokumentere overhaling i løpet av de siste 30`km.

Har bilen gått normal kjørelengde for disse bilene (130-200`)

så ville jeg kalkulert med ett rådelager bytte også...

kjøpte selv en passat i sommer med defekt g.lader og gåene rådelagere...

En turbokonvertert 2.0E kan nok bli morro det men det er forskjell på blokka på syncro og non syncro biler da noen motorblokker ikke har alle festepunktene til fordelingskassa.

I tillegg så er det godt og trangt til turbo og eksos ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60 uten overladning går skikkelig skikkelig dårlig, tipper rundt 70hk med digifant. går vel konstant i "nødmodus" nærmest...

 

Syncro er 50-50 system det, så fort framhjula begynner å spinne, er viskosen slitt kan det dog bli litt forsinkelse.

 

Å kjøre med konstant 50-50 sperre er iaf sliiitsomt!

 

jeg er vant til quattro... og der er det vel 50/50 hele tiden. ser for meg at syncroen fort blir enda mere understyrt. men hva skjer når alle hjula spinner like fort da? vil ikke driften på bakhjulene reduseres? er virkelig ikke kjent med syncro jeg. Vet noen hvor jeg får noe teknisk info om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat G60 går ikke bra orginalt.... den veier trossalt 1300kg.

Jeg ville uansett regnet med at laderen må overhales evt er defekt med mindre selger kan dokumentere overhaling i løpet av de siste 30`km.

Har bilen gått normal kjørelengde for disse bilene (130-200`)

så ville jeg kalkulert med ett rådelager bytte også...

kjøpte selv en passat i sommer med defekt g.lader og gåene rådelagere...

En turbokonvertert 2.0E kan nok bli morro det men det er forskjell på blokka på syncro og non syncro biler da noen motorblokker ikke har alle festepunktene til fordelingskassa.

I tillegg så er det godt og trangt til turbo og eksos ;)

 

hvis du mener de går dårlig orginalt, så var den kanskje i orden da.

 

Høres nesten ut som om jeg må kjøpe meg en audi 80 avant quattro istedenfor. den har motoren rette veien, og så slipper jeg den litt skumle syncroen. : rolleyes

 

Men jeg trenger ikke noe chipping, eller omprogramering for å putte inn en 2.0E turbo i passaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

halla!!! kom igjen å kjøp deg passat syncro da!! har nettop kjøpt meg en 96mod passat 2.0i syncro.. drit kjedli bil og går som en dass, men kjekk å grei bruksbil da!

 

ikke fått prøvd den så mye enda, virker som den er veldi fwd, spinner mye foran, men går alikevel greit å ligge breit med :D har ikke fått prøvd den så mye enda men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60 uten overladning går skikkelig skikkelig dårlig, tipper rundt 70hk med digifant. går vel konstant i "nødmodus" nærmest...

 

Syncro er 50-50 system det, så fort framhjula begynner å spinne, er viskosen slitt kan det dog bli litt forsinkelse.

 

Å kjøre med konstant 50-50 sperre er iaf sliiitsomt!

 

er det noen mulighet å reparere dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

halla!!! kom igjen å kjøp deg passat syncro da!! har nettop kjøpt meg en 96mod passat 2.0i syncro.. drit kjedli bil og går som en dass, men kjekk å grei bruksbil da!

 

ikke fått prøvd den så mye enda, virker som den er veldi fwd, spinner mye foran, men går alikevel greit å ligge breit med :D har ikke fått prøvd den så mye enda men...

 

Kult da! Jeg har et par i kikkerten. Og det er jo en ypperlig bil å sette inn den gamle audimotoren min. så kan jo du overta g60 motoren.... : smil :

hvis du mener at den er grei å sette opp, så skal vel jeg også få det til. men det hadde jo vært kult om den trakk motsatt. 90 bak og 10 forran :D:D

Bilder av den nye bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil ikke tro du har noe som helst problem med å få den breit ja : smil :

hadde vært ypperlig med litt mer effekt i den!

 

har ingen bilder av den enda... men er helt std stv dragegrønn. den "vanlige" dype grønnfargen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil ikke tro du har noe som helst problem med å få den breit ja : smil :

hadde vært ypperlig med litt mer effekt i den!

 

har ingen bilder av den enda... men er helt std stv dragegrønn. den "vanlige" dype grønnfargen.

 

Kommer og tar en titt, bare jeg får kjøpt meg en jeg og. Men det virker ikke som det er fort gjort.. Det finnes så mange useriøse bilselgere : bh :: bh :

 

Fant du ut hva som skjer hvis du snur den vakumventilen noen snakket om? trekker den 90% bak da? Er vel ønsketenkning : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.