#1 Skrevet Mars 19, 2011 Lurer på om 18" x 8" ET41 med 235/40-18 dekk vil subbe i hjulbuene på en Jetta 5 med litt senk (40-50mm). Litt seint å spørre egentlig for hjula er kjøpt, men greit å vite om jeg må ha smalere dekk. Det er disse. Er det noen forskjell på Golf og Jetta på det området forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2011 Det blir vel tight, men vil gå. Selv hadde jeg gått ned til 225 da Ver hjulbuene er hella små. Går jo an å spørre hvilket dekkmerke og type som sitter på..? Er stor forskjell her også. //vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2011 Salgstråden VW Interlagos 8X18" 235/40 ET 41 5x112 Dunlop Sport SP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2011 235/40-18 går helt fint uten for mye senk. Tidligre kollega av meg hadde 235 på en 5'er Golf med fabrikk senk (er vel ca 20mm) gikk akkurat innafor på den. Jeg hadde 225/40-18 på Jettaen med 40 mm senk og jeg tror 235 ville gått litt utenfor med de felgene jeg hadde. Husker ikke innpress på de... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2011 235/40-18 går helt fint uten for mye senk.Tidligre kollega av meg hadde 235 på en 5'er Golf med fabrikk senk (er vel ca 20mm) gikk akkurat innafor på den. Jeg hadde 225/40-18 på Jettaen med 40 mm senk og jeg tror 235 ville gått litt utenfor med de felgene jeg hadde. Husker ikke innpress på de... Innpresset er jo temmelig vesentlig, da. Jeg tror hjula dine kommer til å være veldig i grenseland. De har litt for lavt innpress og litt for brede dekk. edit: Er ikke disse 8,5" brede? edit: Nei det er de ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2011 Da får vi bare se. Subber de for mye, så må jeg ha smalere dekk. Men selgeren har testet de på sin egen jetta uten problemer, men senk har jo også litt si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2011 Det blei litt i grenseland ja Ikke noe stort problem, men det subber litt bak av og til når jeg jeg kører over fartsdumper. Vurderer å bytte dekk, men til hva? Litt kjedelig å legge på 225 hvis jeg må ned 215 for å bli kvitt subbinga. Noen formening? Blir 215/40-18 feil på en 8" brei felg? Lurer også på om en firehjulskontroll kan påvirke dette noe? (positivt eller engativt) Har time til mandag. Er det noe justere bak på denne modellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2011 225 vil ikke gjøre ting så mye bedre. Klem på 215 med en gang og senk den enda litt mer Etter min mening synes jeg 215 er riktig Blir bittelitt strekk. Men det er bare pent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2011 Hei! Jeg syns det så tøft ut! Hva er orginal ET på denne bilen? er den senka? regner med at jeg går for samme setup sjæl på min touran der tror jeg ET og dimensjon er identisk med jetta orginalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2011 Original ET er rundt 50. Varierer litt i forhold til felgbredde, men det pleier å være fra 50 med 6,5" felg og litt høyere med bredere felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2011 225 vil ikke gjøre ting så mye bedre. Klem på 215 med en gang og senk den enda litt mer Etter min mening synes jeg 215 er riktig Blir bittelitt strekk. Men det er bare pent. Takk for svar! Tror ikke jeg monterer nytt senkesett for å få den lavere. Er veldig fornøyd med H&R senkesettet og synes det senker akkurat passe Hei!Jeg syns det så tøft ut! Hva er orginal ET på denne bilen? er den senka? regner med at jeg går for samme setup sjæl på min touran der tror jeg ET og dimensjon er identisk med jetta orginalt! Takk Er veldig førnøyd med felgene ellers, synes de passer bra til bilen. Har senkket 55/40 mm med H&R dempere og fjører. Har ikke bestemt meg for om jeg skal bytte dekk enda. Det ser ut som det kun subber i festet mellom skjerm og bakfanger, så skal prøve å "justere" festet litt først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2011 usikker på om hjulbuene er like på jetta og touran (riktignok samme plattform) men jeg kjører 235/40 18 ET50 med 65senk(supersport skrudd i bunn) og det subber ikke for min del edit: så nå at det er snakk om ET41 så da kommer de vel lenger ut enn ET50 og på min så er dekk/felg så og si på linje Tyre Wheel Width Aspect Diameter Width Offset Existing 235 40 18 8 50 New 235 40 18 8 41 Old New Diameter: 645.2mm 645.2mm Circumference: 2027mm 2027mm Poke: 51.6mm 60.6mm Inset: 151.6mm 142.6mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2011 Har 235-30-20 på min jetta.8,5" felger, med innpress40. 55mm senk. Det subbel litt i "huskehumper" med flere i bilen. Men kun på høyre side: eek : Er litt mod av plastinnerskjerm som må til trur je.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 3, 2011 Da har jeg gjort denne lille modden og all subbing er borte Filte også bort litt plast akkurat i overgangen mellom bakfanger og skjerm inn til skrue og plast plugg. Har ikke testet med full lastet bil ennå, men jeg kan ihvertfal kjøre over fartsdumper i "normal" hastighet uten problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 4, 2011 225 vil ikke gjøre ting så mye bedre. Klem på 215 med en gang og senk den enda litt mer Etter min mening synes jeg 215 er riktig Blir bittelitt strekk. Men det er bare pent. Jo dekket 5mm lengre inn er akkurat hva man trenger med ET40 på Jetta, Passat etc. 215/40 på 8x18 er unødvendig smalt med orig. senkefjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...