#1 Skrevet Mars 20, 2011 Jeg har en C4 hvor innerspeilet ramlet av på fredag. Jeg har bra nok lim til å lime det fast med (3M Scotch Super Stærk), men problemet er at speilet ramler ned av sin egen vekt før limet herdes. Hvordan skal jeg få støttet opp speilet slik at limet kan tørke og herde? Det står på pakken at man skal påføre lim på begge flater, la tørke 30 sek, og så skal man holde delene sammen i 2 minutter. Full styrke er oppnådd etter 24 timer, står det. Dette gjelder vel ved 20 grader, ikke 5 grader. Problemet er altså at jeg kan ikke sitte og holde speilet oppe over lengre tid, og slipper jeg det etter 2-3 minutter, vil det falle av pga tyngdekraften, siden limet ikke er herdet. Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg løser dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2011 Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg løser dette? Snu bilen på hodet? Neida, jeg har limt noen sånne og brukt tape + en stang fra midtkonsoll og opp for å trykke den fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2011 Jeg ga opp og dro til en sånn bilglass-sjappe. De tok en hundrings for å lime det fast, det var et spesiallim som var relativt kostbart. Falt aldri av igjen i løpet av de neste 5 årene jeg hadde bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2011 Ta av sokkelen på speilfoten og lim den fast, så monterer du speilet når det har herdet. Mener den er vridd på på C4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2011 Greier ikke ta av sokkelen, den stikker kanskje 1 mm utenfor foten av speilet, så jeg får ikke tak med noe verktøy. I tillegg sitter speilet som regel ganske hardt etter 15+ år... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...