#1 Skrevet Mars 20, 2011 Hei, Jeg klarte i et uoppmerksomt øyeblikk i dag å kjøre ned en fortauslignende kant som viste seg å være høyere enn den så ut... Tok heldigvis det hele svært piano, slik at hastigheten var svært lav. Likevel tok jeg selvsagt nedi rett bak forhjulene, tipper kanalene tok støyten. Var da kommet så "langt" at jeg ikke bare kunne rygge opp igjen, så måtte snike meg frem de smertefulle metrene til det var klaring igjen. Ikke akkurat noen godlyd, men alt høres jo voldsomt ut innenfra kupeen. Tok også litt nedi bak da bakre hjulpar kom seg over kanten. Kan ikke se noen ytre skader ved første øyekast, og håper at jeg har vært heldig. Spørsmålet er om det er noe spesielt jeg bør kikke etter? Kanskje noen har tilsvarende "erfaringer"? Bilen er en '97 Vento. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2011 Koster deg jo 50 kalorier å jekke opp bilen for å se om noe er bulket eller ødelagt Bare å se etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2011 Såpass er jeg med på, men nå tenkte jeg mer i baner av hvilke deler (utenom kanaler) som gjerne tar en støyt fra en slik kant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2011 Du bør sjekke om noen bremserør fikk skader, samt drivstoffrør, eventuelle klips som røk sund. Kanalene tåler en støyt hvis dem ikke er oppspist av rust, som dem pleier og være på Vento og Golf 3 (grunnet skader på kanal, der folk som regel ikke har satt jekken på jekk punktet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2011 Leste bare overskriften og skulle til å anbefale en god lege, men innså at dette er et bilforum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2011 Du har sikkert skrapet av understellsmassen på den skøyten som stikker ned ved kanalene, så kjøp en boks med understellsmasse på Møller og spray på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2011 Greit, da blir det en litt grundigere sjekk av bremse- og drivstoffrør, samt innkjøp av understellsmasse ved første anledning. Takker for tips! Det noteres et mer fornuftig valg av topic for eventuelle fremtidige hendelser. Man får det ikke kjekkere enn man lager det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...