Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare dette på best mulig måte, kan ikke så mye om bil..

I dag hadde jeg kjørt 20mil, uten problemer, og måtte ta en liten rastepause.. lot bilen stå i fri, med motoren i gang.. da jeg skulle sette bilen i gir og kjøre videre, var girspaken blitt helt løs. Altså når jeg setter bilen i det som før var revers, virker det som den velger andre eller tredje gir.. har ikke fått testa den så mye, men virker som hvilket som helst gir jeg skifter til, velger den tredje.. og spaken er helt fri når den er i gir, og trenger heller ikke ha clutchen inne for å skifte gir når bilen står stille.. Håper dette er en bagatell som f.eks at noe bare har falt ut av sporet eller lignende, som jeg kan fikse selv.. skal se litt nærnere på det i morgen..

Noe tips om hva som kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører forresten en golf 4. 1.6, 1998, 303000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse er det vel fort 020 girkasse på?

 

kan være overføringa fra staget over på "leamikken" ved girkassa. der sitter det en stang med splines fra girspak. denne overfører bevegelser i lengderetning samt til siden. denne sitter med en 13mm bolt. kan ha løsnet

 

om du har wireshift så utgår ddette svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden alle gira (gjetter jeg) har falt ut/flytta på seg så er det trolig noe i giroverføringa som har løsna. Hadde det vært feks kun 1 og 2 gir som hadde forsvunnet så kunne det vært en shalte-gaffel, men... det er trolig giroverføringa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på en 3er golf en gang. Da var det et kuleledd (stang med kule på som var presset inn i en holder) som var sprekt og løsnet. Vanskelig å forklare.... Om det er det samme på 4ern vet jeg ikke, men på 3ern var det easy fix.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er det samme problemet jeg har.. på jobb en tur nå, så skal jeg se på det senere i dag.. takk for det.

 

Hadde dette på en 3er golf en gang. Da var det et kuleledd (stang med kule på som var presset inn i en holder) som var sprekt og løsnet. Vanskelig å forklare.... Om det er det samme på 4ern vet jeg ikke, men på 3ern var det easy fix.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem solved :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og problemet var? :) løsninger er alltid fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, som sagt kan jeg lite om biler, men kompisen min fiksa det på 30sekunder :P var en "stang" nede i motoren som hadde falt ut av posisjon, var bare å sette den på plass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme skjedde med min jetta2 og, spant på grusen så sa det pang, trodde jeg hadde havarert hele girkassen for den gikk bare i tredje, så måtte halte meg hjem på det giret.

En mekaniker som min far kjente skulle se på det og sa jeg var en heldig kar, klikk innpå med ett stag så var alt i orden igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.