#1 Skrevet Mars 20, 2011 (endret) Jeg har noen dunke lyder i forstillinga på min 99 Audi A6 q, jeg mistenker at dette er gåene fjørbeinslager da jeg ikke finner noe slakk i multilinken... Er det noen måte og sjekke om de er gåene på? Edit: endret tittel til noen mer passende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2011 jekk opp bilen og prøve å bevege på fjærbenet opp og ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2011 Kan absolutt være fjørbeinslagret, har det samme problemet på min og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, byttet hele forstillingen + fjørbeinslageret, noe forskjell på NBS sin og Møller sin?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2011 Nå har jo ikke biler med multilink fjærbeinslager, da det ikke er nødvendig da det ikke er noen svingbevegelser på demperene-fjærene. Det er kun en form for støtpute oppi der som er litt avfjæring i. Denne kan være så slitt at toppen av demperen slår i aluminiumshuset som de øvre stagene er festet i. Dette skjer i så fall under kraftige slag-støt når man kjører, og det vil i såfall høres godt. Har byttet disse på min passat, da jeg trodde feilen var der, men uten noen forbedring. De nye jeg kjøpte var mye stivere enn de originale, og fjærer dermed mindre. Har man lyder selv ved små dumper må det komme fra noe annet, etter det jeg har erfart tidligere. Vær obs på at slakk i multilinkstag kan være vanskelig å finne, selv om den er der. På min passat viste det seg å være slakk i noen stag, som jeg ved første sjekk fant var i orden. Kan i verste fall være nødvendig å demontere for å få av belastning på kulene for å finne slakk. Slarken kan være i en bestemt posisjon på kulene, og man kan derfor bli nødt til å prøve kulen over flere posisjoner før man får den frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2011 Jeg fant brått ut at det ikke var noe fjørbeinslager der når jeg snakket med delelageret på møller jeg også Så jeg tipper det er noe i multiknirken som klunker... Jeg bestilte eu kontroll nå så får jeg se hva de finner, jeg fant ikke noe slakk når jeg prøvde og finne noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2011 Da har jeg vært på EU kontroll i dag og han konstaterte at framre øvre bærearm venstre side er gåen... Jeg kunne banne på at den lyden kommer fra høyre side, men men... Jeg skal bytte bærearmen på lørdag, så får jeg se... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2011 (endret) Da har jeg byttet begge de øvre bærearmene på venstre siden og den bakre øvre på høyre siden dette hjalp en del, men det ble ikke helt stille. Det var dog slark i de da... Jeg har sett på de nedre armene nå, men finner ikke noe galt på de... Når det er klunkelyder så må det vel være kulene ikke foringene? Hva annet kan gi små klunkelyder når jeg kjører på ganske slett vei? Oppdatering: Satte bilen på møller i dag og de fant ut at nedre bakre var gåent i foringa... Var ikke lett og se detta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...