Anbefalte innlegg

noen som har noen tips om hvor jeg kan få billigst mulige caliptere bak?

 

evn noen som har prøvd mekonomen sine overhalingsdeler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge ikke selve stempelet eller godset i kalipperen er kraftig rustet, går det greit å overhale.

 

Holder på med begge mine bak nå, gjør meg ferdig med de til helgen. Kjøpte overhalingssett på Mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du problemer med sleidene som jeg hadde, er remartautoparts.com det billigste stedet jeg har funnet komplette calipere med sleider til S4/6 C4. Kom vel på ca. 3500 med frakt og inntolling for begge sider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig billig. Glidere/sleider koster vel ca 12-1300kr pr stk på Møller sist jeg sjekka, og overhalingssett til gliderne koster ca 350kr på Mekonomen, overhalingssett til stemplet (hydraulikkdelen) ligger vel på omtrent det samme.

Så sånn sett er det faktisk billigere å kjøpe nye kalippere fra remautoparts.com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med det samme. Hvor kan man få tak i ei låseringstang som passer nedi der? Fikk det til på en provisorisk måte, men kan bli spennende å få det sammen igjen. Hvilken type fett/grease er brukt ved brekkwirearmen opp til akslingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både MP2 og kobberfett til å smøre opp glidere og brekkarm uten at jeg har merket noen fordeler/ulemper med de.

Tang har jeg heller aldri brukt, gjør det provisorisk som du. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brekkarmen: Se writeup på nordicaudi for å sett på fettnippel, temmelig uvurdelig løsning..

Jeg har vanligvis fylt opp med kobberfett mellom kammen og caliperhuset rundt akslingen vår og høst, har stort sett aldri hatt hengende bremser siden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel sleidene jeg også har problemer med. Henger på ene siden og 50 prosent forskjell på brekket. Får skru av og se litt mulig det duger med litt rensing og smøring om det ikke er rustet i filler!

 

Hvordan fungerer brekksystemet på calipterne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når armen som brekkwiren er festet i blir flyttet, vil den skru stemplet utover og dermed sette trykk på klossen.

Når brekket blir tatt av/ned, vil stemplet gå litt tilbake, nok til at klossene ikke henger på. Stemplet er jo selvjusterende og vil etterhvert bli skrudd lengre og lengre ut av kalipperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.