Anbefalte innlegg

Skal montere 205/40-17 på en Passat stv 1.8T -1998. Hvordan er det å senke denne bilen. Blir den veldig stiv? Synest platen under motoren slår lett nedi over fartshomper med orginalfjærer.(har nye dempere). Noen som har erfaring?? Må være litt familievennlig også så ikke fruen og småtrolla i baksetet får helt hetta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 97 1,8 T.

Skifta fjærer jeg. Ble vel 40 mm lavere. Den er nesten for lav foran for meg. Knuste plastplata i vinter..

Men tror Passat er kjent for å være lav foran.. Nå vurderer jeg å skifte dempere da den ikke er blitt stivere.. Gå det fort på dårlig vei, så dunker jeg ofte nedi.. : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere 205/40-17 på en Passat stv 1.8T -1998. Hvordan er det å senke denne bilen. Blir den veldig stiv? Synest platen under motoren slår lett nedi over fartshomper med orginalfjærer.(har nye dempere). Noen som har erfaring?? Må være litt familievennlig også så ikke fruen og småtrolla i baksetet får helt hetta

 

 

Heisann. Jeg har en 99 modell med sportsunderstell. Den er vel orginalt 25-30mm lavere. Det holder for meg, subber lett nedi i dumper og lignende. Frua bruker bilen mest så jeg vil ikke ha den lavere.

Skal ha på 18" nå til våren så da får jeg se hvordan det blir. Men jeg syntes min er lav nok ihvertfall. Lavere blir stivt og mindre brukervennlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere 205/40-17 på en Passat stv 1.8T -1998.

 

 

205/40-17" , det kan da ikke være noen gunstig dimensjon på denne bilen??? Ville vel heller valgt 215/45-17 tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere 205/40-17 på en Passat stv 1.8T -1998.

205/40-17" , det kan da ikke være noen gunstig dimensjon på denne bilen??? Ville vel heller valgt 215/45-17 tror jeg..

 

Ja 205/40 17 er ALTFOR små hjul på Passat 3BG!

Selv 215/40 17 ser totalt "donald" ut selv om bilen senkes 10 cm...

205/50, 215/45 eller 225/45 17 skal det være i 17 tom ja. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja 205/40 17 er ALTFOR små hjul på Passat 3BG!

Selv 215/40 17 ser totalt "donald" ut selv om bilen senkes 10 cm...

205/50, 215/45 eller 225/45 17 skal det være i 17 tom ja. ;)

 

Må si meg helt enig i det du sier Runar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 40mm lesjøfors og 19" på Passat`n. Bak er den fin men syntes den skulle vært nede 1-2 cm foran.. Men det er som flere sier her at den slår fort nedi foran hvis man kommer over en fartsdump eller ligende.. så den skulle nok ha vært stivere der..

Mens kjørekomforten er det ikke noe og si på... er meget behagelig.. og dette er kone bilen, er hun som har valgt dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting som også man må tenkt litt på er at bilen faktisk blir litt høyere igjen med 18" (som jeg har) men, jeg ville gått for 18" uten tvil... du kommer ikke til å merke midre komfort av den grunn.... gå for 18" med 225/40-18 og senk ca 30-40mm da blir det pent og god komfort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med de andre her med noen få unntak...

Kjøpte bilen ny og med original fjærer og dempere (samt hjul), da føltes bilen som ei gyngehest.. Litt og si hva man er vant til selvfølgelig, men jeg har senket bilen med 35-40 mm fjærer fra Eibach, original dempere og 225/40-18 på sommerhjulene. Ser fortsatt litt "høy" ut, men er fastere i fisken, selvfølgelig lavere, syntes den sporer litt mindre tross hjul dimensjonen og grpet er meget bedre! Selvfølgelig kan den slå nedi, men har selv kun merket problemer ved fartsdumper og dårlig oppmerksomhet! I mitt tilfelle er det dekkene som gjør bilen mer "ubehagelig" på kanter og ugjevn asfalt, men man må som kjent ofre litt for skjønnheten!! :D (ps. Bile brukes til daglig kjøring med barn etc..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere 205/40-17 på en Passat stv 1.8T -1998. Hvordan er det å senke denne bilen. Blir den veldig stiv? Synest platen under motoren slår lett nedi over fartshomper med orginalfjærer.(har nye dempere). Noen som har erfaring?? Må være litt familievennlig også så ikke fruen og småtrolla i baksetet får helt hetta

Har en 2000 1.9 TDI (PDI) stv.,satte på 40mm senkefjærsett fra tridon,kjører på 225/45x17 PERFEKT!!

Kjører endel på dårlig vei, ikke noe problem d`

Må ta litt mere hensyn over fartshumper o.l.,men heller det enn "offroadlook"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 97 1,8 T.

Skifta fjærer jeg. Ble vel 40 mm lavere. Den er nesten for lav foran for meg. Knuste plastplata i vinter..

Men tror Passat er kjent for å være lav foran.. Nå vurderer jeg å skifte dempere da den ikke er blitt stivere.. Gå det fort på dårlig vei, så dunker jeg ofte nedi.. : mad :

 

 

 

bunnplata mi for på lørdag! :( min er senket ca 40mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er din senket 40? har du satt på nytt sett da eller? sånn som den var før vil eg tippe den va senka 80.. var bra lav.. :)

bunnplata mi for på lørdag! :( min er senket ca 40mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er din senket 40? har du satt på nytt sett da eller? sånn som den var før vil eg tippe den va senka 80.. var bra lav.. :)

 

 

vet jo ikke bedre jeg da vet du:) vet bare den er senket og slår nedi hele tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tidligere Passat 2.8 4Motion med org sportsunderstell... synes dette var utrolig deilig å kjøre med, men utseendemessig var det alt for høyt.

 

Har nå 55/40 på min 1.8T og det er relativt passelig forran men for litt høyt bak etter min smak. Kjørte tidligere med fryktelig dårlige, org dempere men nå med Koni... Har uansett aldri hatt problem med at jeg har slått nedi!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant også ut at bilen ble høyere når jeg satte på 225\40-18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja bildet bilen her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange gode råd...går litt opp. Kjøper 215/45-17 det må da bli bra (i alle fall bedre enn 195/65-15)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange gode råd...går litt opp. Kjøper 215/45-17 det må da bli bra (i alle fall bedre enn 195/65-15)

 

Så var det gjort. Fant noen nesten nye femeikede nesten nye 225/45-17 i avisa i går. Nesten ikke brukt og felgene hadde ikke en eneste ripe. : ja : Ligger ute i boden og venter på våren.....gleder meg. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ta et bilde når de kommer på og vise frem resultatet! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.