Lysproblemer A4 B5. Lysbryter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med bilen min om dagen.

Har automatiske kjørelys så nærlysene slår seg på når jeg starter bilen. Men når jeg tar opp bryteren og "setter på" lysene så blir det svart. Da kutter nærlys og det er kun parklys som lyser enten om den er i parklys posisjon eller om bryteren er helt oppe. Dette er jo et lite problem da jeg må holde lysbryteren tilbake for og få fullt lys. så alle lys er fysisk i orden.

Noen som har vært borti lignende? Har montert xenon i lang og fjærnlys om dette har noe og si.

Har kjørt med tilhenger i helga for første gang siden jeg kjøpte bilen men kan ikke tenke meg at "stikket" der skal ha lagd noe krøll.

Har sjekket alle sikringer men alle såg helt fine ut.

Takker for alle svar.

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde også et slikt problem for et år siden etter jeg hadde montert xenonlys. Det som skjedde hos meg var at når jeg startet bilen og kjørelysene sto på så startet bare venstre framlykt, når jeg ''satt på'' lysene så var det bare høyre framlykt som lyste. Begge lyktene virket altså, men bare en av gangen.

Hadde bilen hos Berners (Tilsvarer Møller, bare i Sverige), og mener de kom fram til at det hadde noe med en relé å gjøre. Hva de gjorde med det vet jeg ikke, tror ikke de byttet noe, bare koblet om et eller annet, så funket det fint igjen. Kan sjekke i bilen om jeg har kvittering på jobben neste gang jeg er ute i bilen, så kanskje jeg kan komme med et mer konkret svar etter det :)

Nylig skjedde det at de automatiske kjørelysene sluttet å virke, så når jeg starter bilen så er det bare helt svart, slik at jeg er nødt til å skru på lysene for å få lys. Men det er egentlig ikke et problem så gidder ikke fikse det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siterer:

Koll kablar og anslutningar. Felsökning og uppmätning.

Byte säkring 19. Koll + omkoppling relä för eftermonterad halvljus automatik.

Omlödning relä för D:O. Om felet återkommer måste relät bytas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) skal sjekke det litt nærmere. Har litt misstanke til lysbryteren. Noen måte og sjekke det på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig kommt fram til at det er lysbryteren min etter og ha søkt litt rundt her inne og sett at flere med b5 har hatt dette problemet. Lysene fungerer jo fint utenom at det er ingen forskjell på parklys og fulle lys på bryteren.

Så da er det nye spørsmålet, hvordan får jeg demontert bryteren? Må jeg av med rattet? Har tatt av alle plastikkdeksel men syns det ser ut som om rattet må av?:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.