Max bredde i 19toms på S6??

Anbefalte innlegg

Jepp, skal ha nye nineteens til min 95 S6, lurer på hva som er største bredde som går på disse med fornuftig ET.

Vil helst ha samme bredde fremme og bak pga rulleomkrets.

Så viss noen her har erfaringer å lufte så kom igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal ha nye nineteens til min 95 S6, lurer på hva som er største bredde som går på disse med fornuftig ET.

Har ingen erfaringer med denne typen bil, men kan jo foreslå 9,5x19 ET30 foran og bak med 235/35 dekk som en start...tror det er såpass god plass til hjul på S6 at dette skulle gå rimelig bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du sliter med 9,5 forran, noe særlig over 8,5 får du ikke plass til uten å modifisere hjulbuene. En annen ting er om S6en kler 19" så veldig bra... kan ikke huske å ha sett ett vellykket forsøk med 19" på de bilene, av en eller annen grunn passer de bedre med 18". 8,5 og 10x18 hadde jeg valgt dersom jeg skulle kjøpt slik bil igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, Er jo en stooor bil så store felger skulle vel ikke bli så dumt vel?

Men hjulbuene fremme er jo endel bredere enn vanlig A6 så er i tvil om hva som går eller ikke. Vil ha noe som fyller helt ut til kanten uten å måtte bearbeide hjulbuene.

Så derfor jeg spør etter erfaringer så jeg ikke driter meg ut på dette.

Har noen bilder så hjelper det på og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stk S4 og 1 stk S6 så jeg har ihvertfall ett visst grunnlag for å uttale meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok det, men akkurat hva som blir pent eller ikke går jo på individuell smak. Det jeg er ute etter å vite om det går, eller om jeg alternativt skal gå for 4stk 9x18 eller 8,5 eller 9 x18 fremme og 10x18 bak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var akkurat dette jeg hadde svart på i første posten jeg : rolleyes Noe særlig breiere enn 8,5 får du ikke plass til forran dersom du har normal senk. Bak går det med opptil 10" med korrekt innpress.

Bredden på felg er jo uansett bare en av flere faktorer hva en får plass til... senk, innpress, bredde og profil på dekk spiller like mye rolle. Har en usenket bil, veldig smale dekk så går det nok helt greit å kjøre med 9,5x20 dersom en ønsker det, men særlig pent blir det ikke. 17, 18, 19 eller 20" blir smakssak, men jeg synes som sagt 18" er det som passer klart best på de bilene.

Jeg kjørte selv på 8x18 ET25 med 225/40 og dette låg helt uti kanten forran. Søker du på forumet vil du også finne flere svar da dette tema har blitt diskutert "endel" ganger før også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8.5x19" Atp chrome inox på S4èn jeg hadde (sedan) og disse ble optisk, etter min mening, for store... Det blir ikke gummi igjen der, og det synes jeg er litt "trist", ser litt for stort ut liksom, passer bedre på andre biler og avant utgavene...

Synes 8.5x19", med innpress 35, var fint "utoverbyggende", men nå har jeg kjøpt 9x18, med 30 innpress til min S6 sedan, så jeg er i grunn ganske spent ja! Fyller det opp enten jeg vil eller ei...

Senk og 18"s er det beste valget her, enig med Tord...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, bilen er senket og etter å ha sett på alt av s4 og s6 på galleriet på hovedsiden så ble det til at jeg ringte og bestillte meg:

BBS RXII(tredelt/skrudd) i dim: 8,5x18 og 10x18, ET 32 og ET 40.

Det må vel bli bra!?!

Mest lyst på Brock B6 Chrome i denne dim, men ikke akkurat noe man finner strøkent brukt til dagen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av Brock felgen du nevner her?

Har for første gang ordnet meg en kantfelg, nye, 3-delte, så jeg gleder meg til jeg får de på, og ser det ferdige resultatet med de på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet viser 9x16, stod på en B4 jeg eide... Halvkrom og nok av kant.

brock.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, bilen er senket og etter å ha sett på alt av s4 og s6 på galleriet på hovedsiden så ble det til at jeg ringte og bestillte meg:

BBS RXII(tredelt/skrudd) i dim: 8,5x18 og 10x18, ET 32 og ET 40.

Det må vel bli bra!?!

Mest lyst på Brock B6 Chrome i denne dim, men ikke akkurat noe man finner strøkent brukt til dagen...

Høres ut som ett meget bra valg det, både når det gjelder felgvalg og dimensjon!!! Blir spennende å se RXII i 10x18... får de kant eller blir de bare breiere innover?

Min personlige mening er at RXII er ett MYE bedre valg enn Brock felgene : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg og si, den kantfelgen der hører vel egentlig mer "hjemme" på BMWèr...

Håper og det blir kult, send inn bilde når du har dem da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er bilde av 8,5'' eller 10''. Men regner med at noe av kanten på 10'' forsvinner på bekostning av impresset.

Skal seff slenge innpå bilder når de kommer på bilen, først må jeg få dem og så må den J**la snøen forsvinne...

bbs.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart en mye finere felg enn Brock èn ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de på Autodb du har kjøpt? De som har stått på en BMW? Var en annonse for slike felger i samme dim der nylig... men de har jo feil boltsirkel (selv om det i annonsa sto at de passet Audi)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neeee... Kjøpt av en som har hatt på audi.

Var ikke på autodb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du sliter med 9,5 forran, noe særlig over 8,5 får du ikke plass til uten å modifisere hjulbuene. En annen ting er om S6en kler 19" så veldig bra... kan ikke huske å ha sett ett vellykket forsøk med 19" på de bilene, av en eller annen grunn passer de bedre med 18". 8,5 og 10x18 hadde jeg valgt dersom jeg skulle kjøpt slik bil igjen

Hadde jeg hatt en Audi S6 med quattro, så ville jeg valgt samme dekkbredde foran og bak og evt spacet ut bakfelgen 10mm hvis det er så mye bedre plass bak foruten at forhjulet skal svinge.

8x18 ET25 sier du, det tilser 8,5x18 ET 31 eller 9x18 ET 37... Skjønner ikke bæret av hvorfor en S6 ikke skulle kle 19 eller 20 tom like bra som en Audi A4 eller Passat heller...

9,5x20 ET40 foran og bak med 245/30 20, da snakker vi! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da det er såpass mye bedre plass bak enn forran ville jeg brukt forskjellig dim forran og bak, 8,5 forran og 10" bak med hennholdsvis 225/40 og 255/35 dekk (gir tilnærmet identisk diameter)

9,5" med så høyt innpress som 40 og så breie dekk som 245 nekter jeg å tro at det er plass til forran, vil sannsynligvis subbe i ytterkant og også innerkant ved full sving :nana:

Vis meg en C4 som er pen med 19 eller 20" så skal jeg revurdere mitt syn, men har pr dags dato ikke sett en eneste som kler det noe særlig. Og du vett det er ikke pga jeg ikke liker store hjul men bare pga det rett og slett ikke kler C4en ;)

En annen ting er at C4 karoseriet selvsagt må godt nedpå for at den skal kle rå dimensjoner. 60 mm senk pleier å passe de bra, ved f.eks. kun 30 mm senk er det ofte like pent med "normale" dimensjoner på hjula fremfor noe gromt slik som 10x18 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da det er såpass mye bedre plass bak enn forran ville jeg brukt forskjellig dim forran og bak, 8,5 forran og 10" bak med hennholdsvis 225/40 og 255/35 dekk (gir tilnærmet identisk diameter)

9,5" med så høyt innpress som 40 og så breie dekk som 245 nekter jeg å tro at det er plass til forran, vil sannsynligvis subbe i ytterkant og også innerkant ved full sving :nana:

Vis meg en C4 som er pen med 19 eller 20" så skal jeg revurdere mitt syn, men har pr dags dato ikke sett en eneste som kler det noe særlig. Og du vett det er ikke pga jeg ikke liker store hjul men bare pga det rett og slett ikke kler C4en ;)

En annen ting er at C4 karoseriet selvsagt må godt nedpå for at den skal kle rå dimensjoner. 60 mm senk pleier å passe de bra, ved f.eks. kun 30 mm senk er det ofte like pent med "normale" dimensjoner på hjula fremfor noe gromt slik som 10x18 :D

Jeg tror ikke 9,5 ET 40 subber noe særlig utover på Audi S6. Hadde selv 8,5x19 ET30 (tilsvarer 9,5x19 ET 42) foran på Passat 3BG og det subba aldri uten når jeg svingte MYE og da var bilen senka mye også (70mm). Men kan jo ha litt å si at jeg brukte smale Falken 235/35 dekk 19 mens Dunlop 245/30 20 nok er litt bredere. Men det er da endel bredere forskjermer på S6 enn Passat? At det subber litt ved full sving gjør da intet, bare å ikke svinge fullt over det... ;)

Har ikke jakta på bildet av C4 med 19 eller 20 tom, men regner 90% sikkert med at grunnen til at "ingen" har sett det er for at "ingen" har hatt det på en bil som ellers er kul nok (lav nok!) 30mm senk og 19 eller 20 tom ser like dumt ut på C4 som på alle andre biler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra valg! Pene felger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er bilde av 8,5'' eller 10''. Men regner med at noe av kanten på 10'' forsvinner på bekostning av impresset.

Skal seff slenge innpå bilder når de kommer på bilen, først må jeg få dem og så må den J**la snøen forsvinne...

Helt lekkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 245/35/19 ET35 på 8,5" på S4-n.

Satt som ei kule. : ja :

Hadde 235 dekk på samme felg tidligere, men med 245 blir det trangere, og det blir liksom litt barskere. For ikke å snakke om komfort.

Gå for en kul kantfelg i 8,5 -og nå bra 245 dekk (f1 f.eks)

Ser bra ut, og sitter som en :evil:

Skal bryte disse på min A4 til våren, det blir gøy..... : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.