Federal 595 EVO vs. Kumho KU31

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg tid for nye sommerfelger, og jeg sitter fast på valget av dekk..

 

Har hatt Kumho KU31 før og var fornøyd med de da, men er det noen som har prøvd Federal 595 EVO?

Det skal visst være tilnærmet lik kvalitet på gummien på disse. Disse skal visst også være breie i størrelsen.

 

Hadde 235/35-19 Roadstone N3000 på 9,5" felg ifjord og det ga grei strekk, men tenkte jeg skulle gå ned til 225/35-19. Da er det kjipt om Federal'ene er veldig breie og blir likt som iford. Kan noen bekrefte dette?

 

Husker at Kumho'ene var bra på vått føre, hvordan er det med Federal'ene?

 

Det er også litt viktig at de ser bra ut når de er strekt! Om noen har bilder, så link gjerne :)

 

Er det verdt de 1000,- ekstra for Kumho'ene?

 

Takk på forhånd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fedral er ganske breie i hvertfall tro du får mer strekk med Kumho.Fikk mer strekk med kumho 215/40-17 enn med fedral 205/40-17Samme felg men gikk ned en dim i brede på gummien for og få mer strekk.Men der gikk jeg på en smell når jeg gikk for fedral gitt: rolleyesKulle jeg hatt strekk med fedral måtte jeg ha gått for 195 tror jeg gittt.Syns begge funker til vanelig kjøring og litt aktiv kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Sindre :)

 

De er såpass breie ja! Vet ikke om jeg gidder å styre med å prøve å finne ut hva jeg må ha da.. Kumho er vell ikke breie i størelsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tråden om A6en min. På siste siden ligger det masse tall på Kumho dekk som jeg har målt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Petter! Så kjapt gjennom tråden din når du oppdaterte, men leste seff ikke :P

 

Så hvis jeg ikke tar helt feil, så er de smale i størrelsen? Med dine 235 blir så og si rett dekkside på 9" felg.. Så hvis jeg skal ha 225 på 9,5" felg, så blir det hvertfall litt strekk? 215 blir vell litt i overkant med strekk på en "kjørbar" bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50/15 Federal målte eg til 21.5-22cm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres mye ut til å være 205..

 

Tror jeg slår fra med Federal altså, så lenge jeg ikke vet helt sikkert hvordan de blir..

 

Kumho ftw :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal er veldig brede ja.. Jeg har de "vanlig" Federal 595 på 2 av sommerhjula, og jeg synes de var veldig glatte på vått føre også.

 

Men ellers er de veldig fine. Var gode på bane når jeg fikk varme i de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Petter! Så kjapt gjennom tråden din når du oppdaterte, men leste seff ikke :P

 

Så hvis jeg ikke tar helt feil, så er de smale i størrelsen? Med dine 235 blir så og si rett dekkside på 9" felg.. Så hvis jeg skal ha 225 på 9,5" felg, så blir det hvertfall litt strekk? 215 blir vell litt i overkant med strekk på en "kjørbar" bil?

 

Etter hva jeg kan se så skal det ikke bli noe stekk. Dekksiden skråner litt, men tviler sterkt på at det blir noe mer strekk når dekket er montert på felg. I følge tallene blir det ikke mer strekk.

 

1 cm smalere dekk og 1,25cm breiere felg burde gi litt mer strekk ja :) 215 blir både veldig smalt og veldig lavt synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine 225-40 fikk omtrent motsatt-strekk på 8,5 felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se så skal det ikke bli noe stekk. Dekksiden skråner litt, men tviler sterkt på at det blir noe mer strekk når dekket er montert på felg. I følge tallene blir det ikke mer strekk.

 

1 cm smalere dekk og 1,25cm breiere felg burde gi litt mer strekk ja :) 215 blir både veldig smalt og veldig lavt synes jeg.

Hvordan kommer det til å gå på din bil da? Var ikke mye å gå på der..

 

Ja det blir nok 225 :)

 

Mine 225-40 fikk omtrent motsatt-strekk på 8,5 felg.

Hehe, må ned på 195 for å få "vanlig" størrelse på de da :P

 

 

Takk for hjelpa dere, blir uten tvil Kumho :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, på bilen min blir det TRANGT :( Håper virkelig dekket ikke tar i hjulopphenget. Å space ut en allerede brei felg kan jo bli spennende. Kanskje jeg må selge begge Bentley settene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg toyo dekk da :) Eller noe annet som strekker bra. Plass får man alltid på en eller annen måte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett må selge de til meg for småpenger :D

 

Neida :)JODA!

 

Hvorfor ikke bare bytte de til 225/30-20? Burde funke bra det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bare bite i eplet og få deg noen andre dekk ja!

 

Jeg må ha 2cm spacer framme på en felg som allerede er 9,5 i bredden, så vil ikke høre noe grining fra deg :D (framme)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.