Passer disse felgene (link til Dekklåven AS) på A6 2,7BT med store bremser?

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er sikkert feil plass å skrive ett slikt innlegg. : klø :

MEN når det er sagt, er det noen i nærheten av brumunddal som har S4, 2.7/RS4 2.7/Allroad 2.7/RS/A6 2.7 med STORE bremser fram som har kjøpt felger der??

Er på utkikk etter å handle der men de har ikke solgt de felgene jeg vil ha på slike biler (eller de hadde ikke oversikt på salgene sa de!!!!!!!!!!!!?) å ikke vil de sende de opp så jeg får testet.

Any one help me??

Her er linken..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27332553

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du lurer på er altså om felgene passer på bilen din..? Er i alle fall samme felgene som jeg kjøpte til min, på Dekklåven på Vøyenenga i Bærum. Riktignok heter mine "D.A.T. Racing", men hiddenene ellers er de samme. Ta en telefon til de i Bærum da, kanskje de har solgt disse til den typen du har? De har egen nettside: http://www.dekk.as Har opplevd veldig god service der, uten at det hjelper deg så mye kanskje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store bremser har du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fram så er det 320mm (tror jeg), men calipterne er så store at jeg må ha felger som "bøyer" eikene ut fra navet..

Så det er ikke mange felger som passer min bil.. Og dette er org på 2.7er bi-turbo vel og merke...

tror A6 3.0L har samme bremser framme og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fram så er det 320mm (tror jeg), men calipterne er så store at jeg må ha felger som "bøyer" eikene ut fra navet..

Så det er ikke mange felger som passer min bil.. Og dette er org på 2.7er bi-turbo vel og merke...

tror A6 3.0L har samme bremser framme og..

Hehe, Tor Ivar på Dekklåven ringte akkurat meg han vet du.. Han snakket om at du har org. innpress 45, stemmer det? Mener du at det er samme calipere foran på din, som det er på min 4F 3,0TDI eller mener du din A6 med 3-liter bensin? Burde vel i prinsippet ikke være større calipere på din enn min, så det burde vel gå.. Jeg har også original innpress 45 på min og har dekkdim. 245/40-19 med disse felgene. På min går det vel sånn akkurat :) De har tydeligvis ikke montert disse på en slik du har, så da er det vel vanskelig å vite for sikkert før du får prøvd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Jeg kan måle hvor langt ut mine calipere bygger ut fra bremseskivene foran..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker

Om det ikke er mye jobb for deg så.. (tror du har 320mm disk fram du og)

4,5 cm (+/- 2-3mm) har jeg fra handlingsplaten fra bil til yttersrte punkt på caliper'n

Sååå det kan jo gå... Blir bare sinnsykt dyrt om ikke de passer og jeg må sende de tilbake igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke i kveld jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker

Om det ikke er mye jobb for deg så.. (tror du har 320mm disk fram du og)

4,5 cm (+/- 2-3mm) har jeg fra handlingsplaten fra bil til yttersrte punkt på caliper'n

Sååå det kan jo gå... Blir bare sinnsykt dyrt om ikke de passer og jeg må sende de tilbake igjen..

Hva mener du med handlingsplaten? Jeg målte i alle fall fra selve bremseskiven til punktet ytterst på caliperen, som ser ut til å stikke lengst ut. Da kom jeg til ca 5,5 cm på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er best å måle fra anleggsflaten der hvor felgen sitter mot navet, der hullene til hjulboltene er. Offset på bremseskiver kan jo variere også, så dét målet fra anleggsflaten ser jeg for meg blir det mest riktige svaret som kan brukes til noe fornuftig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Stig sier her er nok mest korrekt..

MEN som jeg har antydet lenger opp her så "tror" jeg at vi har samme bremsene framme :)

Så det tyder på at de kan passe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er best å måle fra anleggsflaten der hvor felgen sitter mot navet, der hullene til hjulboltene er. Offset på bremseskiver kan jo variere også, så dét målet fra anleggsflaten ser jeg for meg blir det mest riktige svaret som kan brukes til noe fornuftig..

Ja, det gir absolutt mening. Får se om jeg kommer til der, så skal jeg få målt straks.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg tenkte, så var det vanskelig å måle fra anleggsflaten. Både fordi det er vanskelig å komme til mellom eikene og fordi caliperen sitter såpass langt fra senter at det blir vanskelig å få noen god måling. Fra bremseskiven er nok det beste jeg får til. Fra selve anleggsflaten stikker det ikke så voldsomt langt ut.

På vinterfelgene jeg har, som er med ET43 (mener jeg å huske), får jeg så vidt en finger mellom caliper og felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det nye felger på deg, eller..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på Scarabeo 8 palttformen så ikke enda.. Men tror jeg går for de ja.. Hvilke inpress kjøpte du med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.