#1 Skrevet Mars 22, 2011 (endret) Det gjelder en 1.8T 180Hk AUQ som er TS Chippet. med TS Resirk. Problemet er att bilen skal lade 1.3 med chip, men ved pådrag så går den bare fort opp til 1.2-1.3 så detter den til 1bar å er stabil der. Den kan valse litt opp og ned men den holder seg ikke stabil over 1bar. Det har også skjedd att bilen er helt død ved f.eks forbikjøring i 80 km/t og att den plutselig livner til. Resirk er forsøkt blendet i tilfelle den skulle slippe forbi noe trykk. Har blitt byttet plugger, bensinfilter og intercooler. samt att vi har trykktestet ørten ganger, og vi klarer ikke verken høre eller se noen lekkasje. Feilkode sier dog Trykkfall mellom turbo og gasspjeld. Noen som har en ide her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2011 Vi hadde lignende problem på 2,5TDI der trykket varierte fælt rundt max ladetrykk. viste seg å være lmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2011 Okei, da går ann å ha det i bakhodet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2011 Jeg har lenge hatt et rart ladetrykk, dette var N75-ventilen som lakk igjennom innvendig, den ville jeg sjekket først da denne er billigst Byttet til manuell boostkontroller, rett opp på ladetrykket, ikke noe variasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2011 Vi har prøvd med en annen n75 med samme resultat. Den var dog brukt, men bilen var helt lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2011 Prøvd å bytte alt av vakuumslanger og trykktestet? Finner ofte mye rart på de trykktestene på de bilene her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2011 Luftmassemåler er også prøvd forresten. Vi har drevet å kjørt på trykk med trykkluft via en halvlitersflaske som vi delte i to og stappa inn på sugesiden av turbo, og slangene blir harde å fine, men vi klarer ikke å høre noe lekkasjer noe sted. Er jo mange små slanger på undersiden av innsuget der hvor flere andre har hatt lekkasje, men vi finner ingenting. Kan en defekt MAP sensor kødde det til slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2011 Har den noensinne ladet 1.3 hele veien ut da? Min gjorde akkurat det du beskriver der, opp til 1.2-1.3 og datt ned mot 0.9 mot sperra. Ingen lekkasjer å snakke om, tror mer på at mappet er lagt opp sånn for å skåne turbo. LMM-loggina mot sperra flowa akkurat det man kan forvente av de 190+ hestene en sånn simpel chip lover å gi på originale dyser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2011 Den detter ganske fort ned til 1bar, uansett turtall, er snakk om att den kun er innom 1.2 - 1.3 et sekund eller 2, samtidig så har den drevet å kutta og han har mista gassresponsen helt når han skulle kjøre forbi et par ganger. så det må være noe galt en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2011 Men har du skifta vacumslanger? Du vil ikke få det fram hvis du trykktester, det tar jo kun trykkslangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2011 Har den noensinne ladet 1.3 hele veien ut da? Min gjorde akkurat det du beskriver der, opp til 1.2-1.3 og datt ned mot 0.9 mot sperra. Ingen lekkasjer å snakke om, tror mer på at mappet er lagt opp sånn for å skåne turbo. LMM-loggina mot sperra flowa akkurat det man kan forvente av de 190+ hestene en sånn simpel chip lover å gi på originale dyser... For å eliminere dette "problemet", kan du ta av slangene til N75 og plugge hulla til slangene, mens du har kontakten stående på. Da vil den lade fullt og hjernen styrer ikke trykket lenger. Du skal selvfølgelig ikke kjøre sånn, men du kan gjøre det for å sjekke om problemet ligger på den siden.. altså enten vakumlekkasje eller at softwaren faktisk er slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2011 Jeg ville IKKE dratt bilen ut på sperra med lukket wastegate.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 23, 2011 Enig med roar her, det er nok med litt for mye gass, så er ikke ladetrykket det du bekymrer deg over lengre for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 23, 2011 Vel, jeg ble tipsa om det her på forumet selv, men jeg skal ikke si at dere tar feil da jeg ikke har teknisk kompetanse nok selv til å si om man kan ødelegge noe Jeg fant hvertfall min feil på den måten, og den motoren går enda med samme turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 23, 2011 TS mappen min var akkurar lik peak rett opp så datt den ned.Men min ville ikke peake mer en 0.9 og datt rett på 0.8-0.7.Har du prøvd og logge den da?For og se om den møter requested pressure?Blokk 115 på vagcom så ser du hva som er faktiske trykk og hva ecu sier den skal ha.Da finner man fort ut om det er noe som ikke stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2011 Her er en log fra cupraen som du ser har jeg mer enn hva ecu sier den skal ha men det er fordi jeg har map jeg kan justere selv, Group A: '002 Group B: '115 Group C: Not Running RPM Load Inj. On Time Mass Flow RPM Load Absolute Pres. Absolute Pres. TIME TIME TIME Marker STAMP /min % ms g/s STAMP /min % mbar mbar STAMP 0.99 1440 27.1 4.92 13.22 0.59 1400 16.5 1020 1050 1.79 1560 88 11.48 29.83 1.39 1480 77.4 1640 1050 2.59 1800 102.3 11.07 37.86 2.19 1680 95.5 1720 1230 3.39 2080 126.3 13.53 55.72 2.99 1920 112 1830 1440 4.19 2400 151.1 16.81 74.42 3.79 2200 139.1 1960 1730 4.99 2800 178.9 20.5 101 4.59 2600 166.2 2070 2080 5.79 3320 191.7 25.42 136.97 5.39 3040 191.7 2110 2450 6.68 3880 191.7 25.42 147.11 6.28 3640 191.7 2120 2520 7.59 4400 188 25.42 157 7.08 4160 191.7 2090 2390 8.39 4840 177.4 24.6 162.53 7.99 4640 181.2 2000 2230 9.19 5120 168.4 23.78 164.17 8.79 5000 174.4 1900 2050 9.99 5440 157.1 22.55 161.67 9.59 5280 162.4 1860 1990 10.79 5720 150.4 22.14 162.03 10.39 5560 153.4 1820 1930 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 23, 2011 TS mappen min var akkurar lik peak rett opp så datt den ned.Men min ville ikke peake mer en 0.9 og datt rett på 0.8-0.7.Har du prøvd og logge den da?For og se om den møter requested pressure?Blokk 115 på vagcom så ser du hva som er faktiske trykk og hva ecu sier den skal ha.Da finner man fort ut om det er noe som ikke stemmer. Har ikke prøvd å logge, har ikke tilgang til vagcom, men har tilgang til VAS men den er nok litt mere tungvinn. Var det noe galt med TS chippen din da eller? hva endte du opp med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 23, 2011 Mappen er bare lagt opp slik for å skåne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2011 Skal ikke disse lade 0.9 orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 24, 2011 Jeg har enda til gode å se en chippet 1.8t (som ellers er orginal) som drar maxtrykk til turtalls-sperren. K03 greier rett og slett ikke å opprettholde ladetrykket på turtall når motoren svelger unna mest luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 24, 2011 Skal ikke disse lade 0.9 orginalt? Nei. 0.6-0,7 er vel mer vanlig originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 24, 2011 Jeg kan høre med han som skal være med å se på bilen din om han kan ta med seg litt utstyr. Han har det du trenger for en logg og evnt fiks av program 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 24, 2011 (endret) Nei. 0.6-0,7 er vel mer vanlig originalt. Så 180hk'ern skal ikke lade mer? du blander ikke med 150hk? eier påstår noe annet her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 24, 2011 Så 180hk'ern skal ikke lade mer? du blander ikke med 150hk? eier påstår noe annet her Ifølge Tolerancehidden skal den lade : Audi TT / Audi A3 Turbo AUQ 0.3 - 0.4 bar / 3. gir fullgass @ 3000 rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 24, 2011 Så 180hk'ern skal ikke lade mer? du blander ikke med 150hk? eier påstår noe annet her Beklager, my bad Stemmer nok som du sier. A4 B5 sin 180hk har helt identisk motor til 150hk. Eneste forskjell er software.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...